• دو شنبه 21 تیر 1400
  • الإثْنَيْن 2 ذی الحجه 1442
  • 2021 Jul 12

دلایل آلودگی هوا در 7کلانشهر

افزایش ازن و ذرات معلق، آسمان شهرهای کشور را آلوده کرده است و شرایط تا پایان هفته ادامه خواهد داشت
آلودگی هوا این روزها موجی جدید را در کلانشهرهای کشور ایجاد کرده است. مردم در 7شهر اراک، تهران، اصفهان، کرج، مشهد، اهواز و زاهدان طی 2روز اخیر هوای آلوده تنفس کرده‌اند امروز نیز شرایط برای آنها نظیر 2روز قبل، ‌آلوده خواهد بود.

حسرت آب از خوزستان تا اصفهان

زمین خشک زاینده‌رود بعد از 13ماه اندکی سیراب شده؛ آب موقت و فقط برای 10روز در شهر اصفهان جاری شد تا مردم و کشاورزان حداقل برای زمان کوتاهی حال و هوایشان عوض شود.

ضرورت احیای اعتبار نهادهای تصمیم‌ساز

نرخ مشارکت در انتخابات 28خرداد‌ماه امسال هرگونه شائبه و شبهه‌ای که در بحث توجه به احیای سرمایه اجتماعی و ضرورت احیای آن بود را برطرف کرد، کاهش میزان مشارکت مردم در انتخابات و حتی میزان آرای باطله، پیام‌های روشنی از بطن جامعه برای مسئولان و دلسوزان نظام داشت که ضرورت توجه به آن را بیش از پیش عیان کرده است.

ارتقای امنیت آبی چگونه ممکن است؟

اخیرا ابراهیم عزیزی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، ضمن ابراز نگرانی از وضعیت منابع آبی کشور، خبر از تشکیل کمیته امنیت آب در این کمیسیون داد که هرچند بسیار دیر اتفاق افتاد، اما واکنش و رفتار خردمندانه‌ای است.

قطع برق؛ ریسک تازه بورس

به‌دنبال قطع برق صنایع، با تصمیم دولت، فعالیت تولیدکننده‌های فولاد به‌طور کامل متوقف شده است و این شرکت‌ها عملا نمی‌توانند تولید کنند.

ترس از بازگشت به زندگی عادی

همزمان با آماده‌شدن انگلیس برای برداشتن آخرین محدودیت‌های دوران کرونا، ‌بسیاری در این کشور از اینکه دوباره به محیط‌های کاری، اتوبوس‌ها و متروهای شلوغ برمی‌گردند، واهمه دارند. این حس، به‌صورت عمومی در سراسر جامعه احساس می‌شود و بسیاری به سبک زندگی در انزوا و محدودیت‌های اجتماعی خو گرفته‌اند.

خیابان‌هایی به اسم زنان نامدار

اواخر اسفند‌97 بود که زهرا صدراعظم نوری در یکی از جلسات شورای شهر تهران به نامگذاری معابر واکنش نشان داد و در اعتراض به اینکه چرا برای نامگذاری فقط از نام مفاخر مرد‌ استفاده می‌شود، گفت: «در تاریخ ایران، زنان دارای جایگاه خاص، تأثیرگذار و الگو‌سازی‌ بوده و هستند که می‌توان نامشان را روی معابر حک کرد.»

دعوت به تماشای تاریخ برای درک وضعیت امروز