23
دو شنبه 21 تیر 1400
شماره 8267
جهان
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
ایتالیا سمبل ‌گذار تاریخی از جامعه‌ای متصلب به کشوری با حاکمیتی کثرت‌گراست. این کشور، قلمرویی است که مردمان آن در پهنه تاریخ انواعی از نظام‌های سیاسی را تجربه کرده و شانه‌های این ملت، محمل انواع متفاوت و متضادی از حاکمیت‌ها بوده است.
روزنامه 8صبح به نقل از منابعی در هیأت مذاکره‌کننده دولت افغانستان نوشته که پیشنهاد کابل به طالبان، پذیرش میانجیگری سازمان ملل است.
اروپا
همزمان با آماده‌شدن انگلیس برای برداشتن آخرین محدودیت‌های دوران کرونا، ‌بسیاری در این کشور از اینکه دوباره به محیط‌های کاری، اتوبوس‌ها و متروهای شلوغ برمی‌گردند، واهمه دارند. این حس، به‌صورت عمومی در سراسر جامعه احساس می‌شود و بسیاری به سبک زندگی در انزوا و محدودیت‌های اجتماعی خو گرفته‌اند.

بازگشت رقیب شرقی آمریکا به افغانستان

حفظ امنیت مرزهای جنوبی و جلوگیری از افزایش تجارت مواد مخدر 2 انگیزه اصلی مسکو برای نقش‌آفرینی بیشتر در افغانستان پس از خروج آمریکاست
گزارش
همزمان با خروج آمریکا و متحدانش در پیمان ناتو از افغانستان و همچنین سیطره نظامی گروه طالبان بر بخش‌هایی از این کشور، بار دیگر نشانه‌هایی مبنی بر افزایش نفوذ میدانی و سیاسی روسیه در آسیای میانه به چشم می‌خورد؛ کشوری که همواره نسبت به انتقال دایره تنش از داخل افغانستان به حوزه کشورهای سابق جماهیر شوروی در مرزهای جنوبی خود نگران بوده است.
PDF جهان
کوتاه جهان
با ثبت 752مرگ ناشی از ویروس کرونا در روسیه در 24ساعت، بالاترین آمار مرگ‌و‌میر ناشی از آن در این کشور به ثبت رسید. به گزارش خبرگزاری ایتارتاس، طی روز شنبه حدود 25هزار‌و100نفر نیز به کرونا مبتلا شده‌اند.