• یکشنبه 8 تیر 1399
  • الأحَد 7 ذی القعده 1441
  • 2020 Jun 28

مبارزه با فساد؛ بدون اغماض و تعدی

کارشکنی‌ها و فضاسازی‌های شبکه درهم‌تنیده مفسدان و مجریان ایجاد تحول را سخت‌تر می‌کند _ اگر مراکز تولیدی به اشخاص ناصالح یا ناتوان واگذار شود، تولید کشور ضربه می‌خورد
رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح روز گذشته شنبه در ارتباط تصویری با رئیس و مسئولان عالی قضایی و همچنین رؤسای کل دادگستری‌های سراسر کشور با ابراز خرسندی از اقدامات انجام‌شده در یک سال اخیر، بر لزوم استمرار حرکت تحولی در قوه قضاییه به‌صورت متوازن و با محوریت مردمی‌بودن قوه تأکید کردند و گفتند: مبارزه با فساد که در این دوره به اوج خود رسیده است، باید بدون اغماض و براساس حق و عدل و قانون و همچنین بدون تعدی و ظلم به افراد بی‌گناه با قدرت ادامه یابد.

حفاظت همزمان از 34تالاب کشور

تالاب‌ها، اکوسیستم‌های ارزشمند و مهمی هستند که طی چند دهه اخیر با افزایش فشار روبه‌رو شدند.

مردم دنبال مقصر نیستند

مطالبات عمومی معمولا از نمایندگان تازه راه‌یافته به ادوار جدید مجلس بالاست.

چاره احیای واقعی تالاب‌ها در ایران چیست؟

​​​​​​​پس از سال‌ها تلاش برای احیای تالاب‌ها در ایران، در نهایت تاسف امروز حتی نمی‌توانیم یک تالاب در کشور معرفی کنیم که احیای آن با روش نگرش مدیریت زیست‌بومی صورت گرفته باشد.

کارشناسان اورژانس اجتماعی خواستار افزایش حقوق شدند

تعدادی از کارشناسان اورژانس‌ اجتماعی سازمان بهزیستی روز گذشته در اعتراض به وضعیت استخدامی و حقوقی‌شان جلوی ساختمان اصلی سازمان بهزیستی تحصن کردند.

سهمیه کنکور آقازاده‌‎های دانشگاهی قطع نشد

آذرماه‌98 لایحه‌ای با عنوان «ساماندهی سهمیه‌های ورود به مقاطع مختلف آموزش عالی» از سوی وزرای علوم و بهداشت به هیأت دولت ارائه شد.

ارزپاشی ممنوع!

رشد قیمت دلار، فشار سنگین انتقادها بردولت و بانک مرکزی را افزایش داده است؛ با این حال رئیس‌کل بانک مرکزی دیروز با وجود انتقادهای پراکنده برخی نمایندگان مجلس برای کنترل قیمت دلار و تزریق منابع ارزی به بازار، برای مهار قیمت‌ها، تأکید کرد: ارزپاشی نمی‌کند.

جزئیات بسته حمایت از اجاره‌نشین‌ها

شورای‌عالی شهرسازی و معماری در حال بررسی طرح حمایت از اجاره‌نشینان و ساماندهی بازار اجاره است؛ اما پیگیری‌های همشهری از منابع آگاه در وزارت راه و شهرسازی نشان می‌دهد در این بسته ابزار جدیدی به‌جز پیشنهادهای قبلی نظیر تعیین قیمت اجاره، تغییر مدت قرارداد اجاره و پرداخت وام رهن مسکن وجود ندارد و دورنمای نه‌چندان مثبت اثرگذاری این بسته بر بازار، بر روند تصویب آن در شورای‌عالی شهرسازی و معماری تأثیر گذاشته و آن را طولانی کرده است.

احتمال حذف نیاز به احراز هویت فیزیکی برای کارهای مالی