• یکشنبه 7 مرداد 1397
  • الأحَد 16 ذی القعده 1439
  • 2018 Jul 29

چانه‌زنی برای افزایش دستمزد 97

کارگران خواستار افزایش رقم دستمزد یا احیای ستاد بن کارگران برای جبران قدرت خرید خود هستند
گرانی‌های اخیر نمایندگان کارگری را در جایگاه مطالبه مجدد افزایش دستمزد قرار داده و جلساتی از شورای‌عالی کار نیز به بررسی همین درخواست اختصاص یافته است.
سیدمحمدعلی افشانی در اولین نشست خبری سیاست‌های شهرداری را تشریح کرد

نوبت شفافیت ومبارزه با فساد

مهم‌ترین اولویتش مبارزه با فساد است. او گفت که برای این مبارزه خود را آماده کرده‌است و حتی حاضر است هزینه‌های آن‌را بدهد. شهردار تهران در نخستین نشست که در برابر دوربین‌های خبری و خبرنگاران رسانه‌های مکتوب قرار گرفت از شفافیت و مبارزه با فساد گفت. گام اول را از خودش شروع کرد.

مبارزه با فساد در سازمانی «اقتدارگرا»

آقای افشانی شهردار محترم از مبارزه با فساد به‌عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های برنامه‌های خود گفته‌اند. بی‌تردید باید با نگاه مثبت به این برنامه نگریست.

ترکش‌های یک فریاد جمعی

از وزارت ورزش خبر می‌رسد که به‌زودی حسن روشن و میرشاد ماجدی به کادر مدیریتی باشگاه استقلال اضافه می‌شوند. این تغییرات احتمالی، واکنشی به شعارهای تماشاگران در بازی با پیکان خواهد بود

راننده مست جان 5 کارگر را گرفت

سرنشینان پژو 206 یک دختر و 3پسر بودند که شب را به تماشای خسوف گذرانده بودند
«راننده مست 5 نفر را به کام مرگ کشاند.» خبر کوتاه اما هولناک بود. صبح دیروز وقتی پایتخت تازه روزش را آغاز کرده بود خبر رسید در شرق شهر راننده یک پژو206 حادثه‌ساز شده است.

جمع‌آوری امضا برای تفکیک وزارت کار

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور درخصوص تفکیک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به 2وزارتخانه گفت: آنچه قبلا رخ داده بود، ادغام وزارتخانه‌ها با یکدیگر نبود بلکه این وزارتخانه‌ها با یکدیگر تجمیع شده بودند و این تجمیع، باعث کوچک‌سازی وزارتخانه‌ها و چابک‌سازی‌، تحرک و تلاش بیشتر در دولت نشده بود.

اموال مؤسسات مالی به مناقصه گذاشته می‌شود

نایب‌رئیس مجلس در تشریح آخرین نشست نمایندگان سران قوا برای بررسی مشکلات مؤسسات مالی و اعتباری و پرداخت مطالبات ثامن الحجج با بیان اینکه برای متهم این مؤسسه قرار بازداشت صادر شده است، به خانه ملت گفت: اگر مشکلات پرداخت مطالبات رفع نشده، سپرده گذاران اطلاع دهند تا مشکل پیگیری و رفع شود، چراکه در چارچوب مشخص شده، می‌توان مشکلات را پیگیری کرد.

ذهن‌مان مستعد افکار منفی است

احتمالا شایعه از قدیمی‌ترین رسانه‌های ارتباط جمعی جهان است و نقص کانال‌های اطلاعاتی رسمی را جبران می‌کند؛بدین صورت که اطلاعات، زمانی که مورد مخالفت قرار می‌گیرند، از طریق شایعه جریان پیدا می‌کنند.

از برخی گفتارها متأثریم

جیره‌‌بندی آب در دوره قجری