• دو شنبه 25 تیر 1397
  • الإثْنَيْن 3 ذی القعده 1439
  • 2018 Jul 16

کوچ اجباری جنوب به شمال

بنا بر سرشماری نفوس و مسکن، استان مازندران براثر مهاجرت‌های ناشی از کم‌آبی صدرنشین استان‌های مهاجرپذیر است
بحران آب بعد از نواحی کویری، مرکزی و جنوبی کشور به استان‌های سرسبز و پرآب شمالی رسیده است؛ به‌طوری که هم‌اکنون برخی روستاهای این مناطق خشک شده‌اند و با تانکر برای آنها آب ارسال می‌شود.

با متخلفان در هر سطحی برخورد شود

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح روز گذشته در نشستی که با دعوت ایشان از رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت برگزار شد، با تأکید بر توانایی کشور برای عبور از مشکلات اقتصادی با برخورداری از روحیه انقلابی و مجاهدت، کار و تلاش شبانه‌روزی مسئولان و همکاری و همراهی آحاد مردم، شرایط و الزامات استمرار پیشرفت و حرکت پر شتاب به سمت اهداف را بیان کردند.

خیابان؛ محلی برای زندگی

در تجربه اول با پیاده‌روی در شهر و ملاحظه نزدیک و بی‌واسطه با واقعیات شهری را مطرح کردم، در تجربه دوم به حضور مردم در خیابان می‌پردازم.

جهان به کام فرانسه

فرانسه پس از 20 سال بار دیگر قهرمان شد
تیم ملی فرانسه برای دومین بار به عنوان قهرمانی جام‌جهانی دست یافت. دیروز و در ورزشگاه لوژنیکی شهر مسکو، بازی پایانی رقابت‌های جام‌جهانی2018 روسیه بین تیم‌های فرانسه و کرواسی برگزار شد که خروس‌های آبی در پایان با کسب برتری 4بر 2 مقابل حریف، به مقام قهرمانی بیست‌و‌یکمین دوره رقابت‌های جام‌جهانی دست یافتند.

معمای یک برکناری

مدیر ورزشگاه آزادی به همشهری‌ورزشی گفت که به‌خاطر باز کردن درها به روی ‌خانواده‌ها برکنار شده، اما مدیر مافوق او این ادعا را نادرست خواند

پول شهرداری‌ها در جیب دولت

صحبت از لایحه‌ای است که استقلال شهرداری‌ها را نشانه گرفته ‌است؛ لایحه‌ای که قرار بود ابروی شهرداری‌ها را درست کند، اما چشم آنها را کور کرد، زیرا اکنون شهرداری‌ها باید برای گرفتن پول خودشان با دولت تعامل خاص داشته باشند.

اسیران مدرسه خوب

زنگ آغاز ثبت‌نام مدارس که در تیرماه نواخته می‌شود، اغلب والدین دانش‌آموزان به این تکاپو می‌افتند که فرزندانشان را در بهترین مدرسه‌ای که می‌شناسند، ثبت نام کنند.

تیغ زیرگلوی مفسدان

کاهش مصرف برق بدون خاموشی