• شنبه 16 تیر 1397
  • السَّبْت 23 شوال 1439
  • 2018 Jul 07

بازارمسکن به کدام سو می‌رود؟

آمارها  از بهبود روند صدور پروانه ساختمانی خبر می‌دهند اما در مقابل افت ارزش سرمایه در گردش سازندگان و گرانی مصالح ساختمانی زنگ خطر را برای تولید مسکن نواخته‌است.
همشهری جایگاه تنگه هرمز در بازار جهانی نفت را بررسی می‌کند

مبدأ و مقصد نفتکش‌ها

اظهارنظر اخیر رئیس‌جمهور ایران گمانه‌زنی‌ها را درباره اثرات محدودیت در انتقال نفت خام و میعانات نفتی از طریق تنگه هرمز افزایش داده است

اخبار دروغ: رویکردی قدیمی در فرایندی جدید

در روزهای گذشته چندین خبر دروغ و جعلی در مورد ایران، از قول منابع غربی نقل شده است؛ از جمله مسئله باطل شدن اعتبار دلارهای آمریکایی موجود در ایران و موضوع اعطای 2500اجازه اقامت دائم و شهروندی آمریکا به مقامات ایرانی و وابستگان آنان، به‌عنوان بند محرمانه‌ای از توافق برجام.

سیاست نامگذاری خیابان‌ها؛ باید‌ها و نبایدها

نامگذاری خیابان‌ها، میادین، کوچه‌ها، معابر و اماکن در هر شهری، از مهم‌ترین اقداماتی است که مدیران و تصمیم‌سازان برای شهروندان به انجام می‌رسانند. درست است که این نامگذاری‌ها تابع سیاست‌ها و قوانین خاصی است اما نکته مهم در این بین این است که اماکن شهری اعم از کوچه و خیابان و میدان جزئی از خاطرات شهروندان محسوب می‌شود و آمد و شد هرروزه مردم از این معابر، آنها را به بخشی از خانه و زندگی آنها تبدیل کرده است.

اتوبوس‌های نفسگیر

کم کم همین ضربان خفیف هم شنیده نخواهد شد. از هر 5 اتوبوسی که در کلانشهرهای کشور می‌رانند، 3دستگاه سن فرسودگی را رد کرده‌اند. از طرفی 7کلانشهر نتوانسته‌اند از سهم 82.5درصدی کمک دولت برای احیای ناوگان اتوبوسرانی خود استفاده کنند و دولت هم در شرایط فعلی بودجه‌ای برای تأمین آن ندارد.

یک گام به سوی مقابله با کنکورزدگی

آگهی‌های بی‌امان تلویزیونی مؤسسه‌های آموزشی معروف کنکور و کتاب‌های کمک درسی قبل از پخش بازی‌های جام جهانی، آنقدر زیاد و پر تعداد است که صدای وزیر آموزش و پرورش را هم در‌آورده است، تا جایی که در صفحه شخصی خود در توییتر نوشته: «سال گذشته را یادتان هست؟ وقتی با شما از مافیایی صحبت کردم که با اضطراب فرزندانمان دلالی می‌کنند و آن روز تمام توان خود را برای مقابله با حذف آزمون‌های زائد گذاشتند.

ببخشید! شما کیارستمی را می‌شناسید؟

استارتاپ‌هایی  برای تهران  هوشمند

حراج بزرگ چاقوی بی‌دسته و بند‌ کتانی

بازگشت هویت به کوچه سوم