3
شنبه 16 تیر 1397
شماره 7424
شهر
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

سازوکار شورابرای مشارکت شهروندان ضعیف است

یادداشت
کمیته حقوق شهروندی ذیل کمیسیون حقوق و نظارت شورای شهر تهران فعالیت خود را شروع می‌کند. هدف کلی کمیته حقوق شهروندی این است که بحث مشارکت شهروندان در اداره امور شهر را تقویت کند. اگر ما در حوزه مدیریت شهری به یک بخش پارلمانی قائل باشیم و شهرداری را یک دولت محلی و شورا را یک پارلمان محلی قلمداد کنیم، نیاز به ابزارهایی داریم که بتوانیم به‌صورت مستمر در مورد جلب مشارکت شهروندان در اداره امور شهر برنامه‌ریزی کنیم.
شورا
رئیس شورای شهر تهران از دستور مقام معظم رهبری برای رسیدگی به فساد در دوره پیشین شهرداری خبر داد. محسن هاشمی گفت که بنا به دستور مقام معظم رهبری مسئله پیگیری قائم‌مقام شهرداری در دوره گذشته از سوی سرلشکر باقری رئیس ستاد کل در حال پیگیری است.
روند مشارکت شهروندان در اداره شهر می‌تواند تغییر یابد

کمیته حقوق شهروندی، راهکار یا بوروکراسی

شهر
در نشستی با حضور اعضای شورای شهر «کمیته حقوق شهروندی» به‌عنوان بخشی از کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران شروع به‌کار کرد. این می‌تواند خبر خوشی برای مشارکت شهروندان در اداره بهتر شهر باشد؛ یعنی همان شعاری که سال پیش اعضای فهرست امید مطرح کردند.

شهرگرام

مرتضی الویری، عضو شورای شهر و رئیس شورای عالی استان‌های کشور در توییتر نوشت: چهاردهم تیرماه روز شهرداری‌ و دهیاری را به همه همکاران محترم و زحمتکش در شهرداری‌ها و دهیاری‌های سراسر کشور تبریک عرض می‌کنم.
ساعات طرح ترافیک تغییر نمی‌کند
با تغییر ساعت کاری ادارات دولتی از ساعت ۶ صبح تا ۱۴، ساعات ورود و خروج به محدوده طرح ترافیک تغییری نخواهد کرد. به گزارش همشهری، روابط عمومی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد: همزمان با تغییر ساعت کاری در ادارات دولتی به‌منظور سرویس‌دهی مطلوب و ایجاد بستر مناسب برای استفاده از حمل‌ونقل عمومی، متروی تهران و شرکت اتوبوسرانی یک ساعت زودتر آغاز به کار خواهند کرد.
محصول زندگی بسیاری از ما در پایتخت روزمرگی است. هر روز صبح به محل کار می‌رویم، تا پاسی از روز و شب در آنجا می‌مانیم و دوباره به خانه باز‌می‌گردیم. این عادت زندگی هر روزه ما ساکنان تهران و شهرهای بزرگ است.