07
شنبه 15 مهر 1402
شماره 8903
اقتصاد 2
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران: مردم استان تهران در نیمه نخست سال ۲۰میلیون مترمکعب آب نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته کمتر مصرف کرده اند.
آمارهای رسمی از حساب‌وکتاب ساخت مسکن حاکی از این است که بدون احتساب قیمت زمین، 52.8درصد هزینه تولید مسکن ناشی از مصالح ساختمانی است که فولاد و سیمان درمجموع 16.4درصد از هزینه را شامل می‌شوند.
بازار
واردات عطر از تیرماه سال 1399و در شرایطی ممنوع شد که 90درصد بازار عطر و ادکلن ایران با واردات تامین می‌شد و شرکت‌های داخلی تولیدکننده این محصول سهم زیادی از بازار نداشتند.

احتکار خودرو، از تکذیب تا تأیید

ایران‌خودرو و سایپا وجود خودروهای تکمیل‌شده در پارکینگ‌هایشان را تأیید کردند
گزارش
هرچند شرکت‌های خودروساز و وزارت صنعت در ابتدا موضوع احتکار خودرو در پارکینگ خودروسازان بزرگ را تکذیب کردند، اما با گذشت یک هفته از رسانه‌ای‌شدن، این ماجرا در حال تأیید‌شدن است.

رده‌بندی برترین صادرکنندگان جهان

چین از 14سال پیش، عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده جهان را حفظ کرده است
از میان همه کشورها، صادرات 11اقتصاد بزرگ در جهان بیش از کل صادرات سایر کشورها بوده و در صدر این فهرست 11گانه، کشور چین برای چهاردهمین سال متوالی موفق به حفظ جایگاه اول شده است.
رشد تولید فولاد ایران در 8ماه سال ۲۰۲۳
انجمن جهانی فولاد در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد؛ تولید فولاد خام ایران طی8‌ماه امسال با رشد ۱.۱درصدی نسبت به همین بازه در سال پیش، به ۱۹میلیون و 700تن رسید و ایران همچنان جزو 10 فولادساز برتر جهان است.