05
دو شنبه 28 مهر 1399
شماره 8065
اقتصاد 2
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
با اینکه از ابتدای امسال گرانی انواع کالاهای اساسی میزان مصرف بسیاری از اقلام کالایی ازجمله نوشابه را کاهش داده، افزایش قیمت این کالا در بازار ادامه دارد و بر اساس شنیده‌ها از چهارشنبه همین هفته انواع نوشابه با قیمت‌های جدید در سوپرمارکت‌ها عرضه می‌شود.
بازار طلا و سکه تهران نخستین روز کاری هفته را با افت محسوس قیمت‌ها آغاز کرد و گرچه در آخرین ساعات کاری قیمت سکه امامی کمی افزایش یافت، اما در مجموع روند بازار کاهشی بود.
تره‌ بار
بارش‌های پراکنده و سردتر‌شدن هوا در برخی نقاط کشور، مشکلات تولید و رشد صادرات، زمینه افزایش قیمت عمده‌فروشی ‌برخی انواع سبزی و صیفی را فراهم کرده است؛ به‌نحوی که طی یک هفته نرخ هر کیلوگرم گوجه‌فرنگی از 4هزار و 500 به بیش از 9هزار تومان افزایش یافته و قیمت هر کیلوگرم زنجبیل از مرز 100هزار تومان گذشت.

رمزگشایی از علت کمبود آرد

بیژن نوروزمقدم: متوسط هزینه تمام‌شده نان سنتی تا 45درصد افزایش یافته است
بازار
در چند هفته گذشته کمبود آرد موجب گلایه برخی شهروندان در نقاط مختلف کشور از طولانی شدن صف‌های خرید و کمبود عرضه نان شد.

خروج پول حقیقی‌ها از بورس

انتشار اخباری مبنی بر افزایش نرخ بهره و اعمال قیمت‌گذاری گسترده دستوری، بازارسهام را سرخ‌پوش کرد
انتشار 2 خبر غیررسمی؛ یکی افزایش نرخ بهره و دیگری اعمال قیمت‌گذاری دستوری گسترده بر فروش شرکت‌ها، دیروز بر روند نزولی بورس دامن زد و به افت سنگین شاخص بورس منجر شد؛ به‌طوری که در مبادلات دیروز شاخص کل بورس تهران بیش از 3درصد افت کرد و بیش از 200هزار میلیارد تومان از ارزش سهام شرکت‌های حاضر در بورس و فرابورس کاسته شد.
بازار فولاد سوار بر موج دلار
بعد از اینکه بانک مرکزی اعلام کرده بود با افزایش عرضه روزانه دلار به میزان 50میلیون دلار و افزایش عرضه در نیما، بازار ارز کنترل خواهد شد
PDF اقتصاد 2
کوتاه اقتصاد 2
با وجود کاهش اندک تب دلار در مبادلات دیروز، قیمت هر دلار آمریکا چندان از محدوده 32هزار تومان تا لحظه تنظیم این گزارش عقب‌نشینی نکرد.