05
یکشنبه 25 تیر 1402
شماره 8830
فرهنگ
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
فیلم تازه شهاب حسینی روی پرده می‌آید‌.فیلم سینمایی «مقیمان ناکجا» براساس نمایشنامه «مهمانسرای دو دنیا» اثر نویسنده شهیر معاصر «اریک امانوئل اشمیت» به کارگردانی شهاب حسینی از ۲۸ تیرماه در سینماهای منتخب هنر و تجربه اکران می‌شود.
فیلم‌سینمایی «پسر انسان» به کارگردانی سپیده میرحسینی و تهیه‌کنندگی مشترک میرحسینی و وحید دلیلی موفق به کسب دیپلم افتخار از جشنواره تأثیر جهانی دانشجو شد.
اکران جهانی «اپنهایمرِ» کریستوفر نولان که یکی از فیلم‌های مهم سال تلقی می‌شود، در پاریس آغاز شده و منتقدان و روزنامه‌نگارانی که تماشاگر فیلم بودند،
عکس نوشت
رضا رویگری و ابوالفضل پورعرب در حاشیه جشن مدیران تولید سینمای ایران؛ 2بازیگر از 2نسل که روزگاری جزو چهره‌های موفق و پرکار سینمای ایران بودند.

جشنواره‌ای که انحصاری نیست

دبیر نخستین جشنواره فیلم «حوا» از بسترسازی و حمایت‌ها در حوزه فیلمسازی زنان گفت
گزارش
مهدیه‌سادات محور که نخستین تجربه دبیری خود را با جشنواره فیلم «حوا» دارد، در گفت‌وگو با همشهری از تجربه دبیری‌اش می‌گوید: «این جشنواره از چند جهت برایم تجربه خوبی بود.
درگذشت خسرو امیرصادقی و مازیار شیخ محبوبی

درگذشت خسرو امیرصادقی و مازیار شیخ محبوبی

دیروز 2خبر تلخ درباره 2نفر از اهالی سینما منتشر شد. ابتدا خبر رسید خسرو امیرصادقی تهیه‌کننده و بازیگر قدیمی از دنیا رفته است و سپس شوک بعدی با خبر درگذشت مازیار شیخ محبوبی صدابردار باسابقه سینما وارد شد.
اعتصاب ۱۶۰ هزار بازیگر
اعتصاب ۱۶۰ هزار بازیگر
انجمن بازیگران هالیوود که شامل بیش از ۱۶۰ هزار عضو بازیگر سینما و تلویزیون در آمریکاست، در پی شکست مذاکرات با استودیوها دست به اعتصاب زد.
خبر ویژه
نوزدهمین جشن مدیران تولید سینما با حضور جمعی از سینماگران و چهره‌های غیرهنری برگزار شد. به گزارش ایسنا، جشن مدیران تولید سینما عصر جمعه ۲۳ تیر‌ماه در هتل پارسیان انقلاب برگزار و از برخی مدیران تولید فعال تقدیر شد.