07
دو شنبه 1 خرداد 1402
شماره 8778
بین‌الملل
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

باشگاه رهبران منفور

محبوبیت رهبران کشورهای عضو گروه هفت که خود را نماد دموکراسی می‌دانند در پائین‌ترین حد و کمتر از 50 درصد است
گزارش2
روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز گزارشی درباره محبوبیت رهبران گروه7 تهیه و در آن نتیجه‌گیری کرده است که نقطه مشترک همه این رهبران، عدم‌محبوبیت قابل توجه در کشورهای‌شان است.
ویژه
ترکیب آرای انتخابات سرنوشت‌ساز پارلمانی و ریاست‌جمهوری ترکیه از دو قطبی شدن شدید این کشور حکایت دارد.
فرماندار ایالت «تگزاس» در آمریکا به تازگی در سخنرانی در جمع صهیونیست‌ها مدعی شده که ایران تهدیدی برای این ایالت محسوب می‌شود.
جهان‌نما
در ادامه اظهارنظرهای غربی‌ها درباره دادن جنگنده‌ اف۱۶ به اوکراین، «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان موضع برلین درخصوص این موضوع را بیان کرد.

سریال سقوط در آسمان قاره سبز

درحالی‌که اروپا مدعی امنیت هوانوردی است، آمارهای رسمی قاره‌سبز، واقعیت‌های دیگری را نشان می‌دهند
گزارش1
طی چند روز گذشته آسمان اروپا وضعیت پرحادثه‌ای را تجربه کرده است. پس از آنکه روز شنبه منابع رسانه‌ای از سقوط یک هواپیما در سوئیس خبر دادند، همزمان یک فروند جنگنده نیروی هوایی اسپانیا نیز با سانحه مواجه شد و سقوط کرد.

تکرار ادعاهای ضدایرانی در اتحادیه عرب

امیدها نسبت به رویکرد سازنده منطقه‌ای اتحادیه عرب خیلی زود رنگ باخت چرا که مشخص شد اعضای این اتحادیه گرچه در بیانیه پایانی نشست 32جده از اشاره به ادعاهای ضدایرانی همیشگی خود ازجمله ادعای مالکیت امارات متحده عربی بر جزایر سه‌گانه ایرانی گذشتند، اما در چند قطعنامه جانبی صادره این نشست به همان رویه سال‌های گذشته بازگشته و اتهاماتی را متوجه تهران کرده‌اند.
«شاهد136» کابوس صهیونیست‌ها
منابع صهیونیستی می‌گویند که پهپاد ایرانی «شاهد۱۳۶» قدرت نقطه‌زنی بالایی دارد و درصورت اصابت به اهداف خسارت سنگینی به بار می‌آورد.
سیدهاشم صفی‌الدین، رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان: تا زمان تحقق پیروزی کامل، سلاح در دست نیروهای مقاومت باقی خواهد ماند.