07
چهار شنبه 6 اردیبهشت 1402
شماره 8756
بین‌الملل
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
هنوز 10روز از بزرگ‌ترین حمله سایبری به رژیم صهیونیستی نگذشته بود که این بار وب سایت نهاد جاسوسی موساد به‌عنوان امنیتی‌ترین نهاد این رژیم هدف حمله هکرها قرار گرفت.
آمریکا برای حفظ هژمونی خود و به‌دنبال منافع خودخواهانه‌اش، در همه حوزه‌ها متحدان خود را مجبور به پیوستن به کمپین مهار چین کرده است.
جهان‌نما
در شرایطی که جنگ در اوکراین وضعیت فرسایشی پیدا کرده و نیروهای ارتش اوکراین در حال عقب‌نشینی سنگر به سنگر در شهر راهبردی باخموت هستند، پایگاه پولیتیکو به نقل از منابع آگاه اعلام کرده است که دولت جو بایدن نگران شکست اوکراین در عملیات بهاری است.

پیشتازی آمریکا در تجارت باروت و خون

واشنگتن و متحدانش در سال‌های 2018تا 2022حدود دو سوم ازمجموع هزینه‌های نظامی جهان را به‌خود اختصاص داده‌اند
گزارش1
هزینه‌های نظامی در جهان به‌طور چشمگیری افزایش یافته است. مجموع هزینه‌های نظامی در سال گذشته میلادی از 2.24هزار میلیارد دلار فراتر رفته و اروپا با افزایش 13درصدی رکورد تازه‌ای را در 3دهه اخیر ثبت کرده است.
حمله برای نفوذ به بزرگ‌ترین پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه

حمله برای نفوذ به بزرگ‌ترین پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه

گروهی از افراد مسلح در شرق سوریه دست به انجام عملیات نظامی برای نفوذ به بزرگ‌ترین پایگاه نظامی آمریکا در نزدیکی میدان نفتی العمر زدند.
نقل‌قول/ جهان به وضعیت خطرناکی رسیده است
سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه: بار دیگر به خطر مقابله همانطور که در جنگ سرد نیز روی داده بود، نزدیک می‌شویم.
PDF بین‌الملل
کوتاه بین‌الملل
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا بار دیگر با یک پرونده قضایی جدید روبه‌روست و قرار است رسیدگی به پرونده اتهامات او درباره تجاوز به زنی به نام «ای. جین کارول» در رختکن یک فروشگاه بزرگ در اواسط دهه ۱۹۹۰ در دادگاه فدرال منهتن پیگیری شود.