07
سه شنبه 27 دی 1401
شماره 8692
بین‌الملل
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

سئول ‌- ابوظبی، روی ریل همکاری‌های نظامی و هسته‌ای

رئیس‌جمهور کره‌جنوبی در سفر به امارات متحده عربی، به‌دنبال یافتن یک شریک استراتژیک در منطقه است
جهان‌نما
امارات متحده عربی روز یکشنبه، میزبان هیأتی سیاسی از کره‌جنوبی بود. هیأت کره‌جنوبی در بالاترین سطح و با حضور یون سوک یول، رئیس‌جمهور این کشور برای سفری 4 روزه وارد امارات شد. آن گونه که رویترز گزارش داده، رئیس‌جمهور کره با هدف سرمایه‌گذاری در حوزه‌های انرژی و اقتصاد، به امارات سفر کرده است.
دریچه
همزمان با شروع به‌کار «مجمع جهانی اقتصاد» در شهر 11هزار نفری داووس در سوئیس، بنیاد آکسفام به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین نهادهای بین‌المللی امدادرسانی در حوزه ریشه‌کن کردن فقر و گرسنگی، با انتشار گزارشی اعلام کرد که میلیاردرهای جهان در 10سال گذشته دارایی خود را دوبرابر کرده‌اند.

موج ناآرامی در بندر گوادر

بندر گوادر، کانون اصلی پروژه‌های مشترک تجاری پاکستان و چین است، اما مردم بومی منطقه از آنجا که در این پروژه‌ها سهمی برای زندگی خود نمی‌بینند دست به اعتراض زده‌ا‌ند
گزارش
شهر بندری گوادر پاکستان، این روزها تقریبا در محاصره کامل نیروهای امنیتی است. این بندر که مرکز کریدور اقتصادی چین و پاکستان موسوم به «سی‌پک» CPEC به شمار می‌رود، طی هفته‌های اخیر، شاهد تظاهرات و تجمعات اعتراضی گسترده مردمی بوده است.
نوجوان 14ساله فلسطینی تازه‌ترین قربانی صهیونیست‌ها

نوجوان 14ساله فلسطینی تازه‌ترین قربانی صهیونیست‌ها

یورش نظامیان صهیونیستی به اردوگاه الدهیشه در جنوب بیت لحم، به شهادت یک نوجوان 14ساله فلسطینی منجر شد.
نقل‌قول/ اشغالگران، مسئول بحران افغانستان
امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان: مسئولیت مشکلات کنونی افغانستان برعهده اشغالگرانی است که در ۲۰سال گذشته مردم را می‌کشتند؛ آن زمان با باروت، بمب و هواپیما و حالا با گرسنگی.
PDF بین‌الملل
کوتاه بین‌الملل
کریستین لامبرشت، وزیر دفاع آلمان تحت فشار منتقدان، استعفای خود را اعلام کرد. گاردین گزارش داده است که او قادر به مدیریت نهادهای نظامی آلمان همزمان با جنگ اوکراین نبوده است. با استعفای خانم لامبرشت، اکنون اولاف شولتز، صدراعظم آلمان تحت فشار است تا زن دیگری را جایگزین وزیر دفاع مستعفی خود کند، چون شولتز متعهد به مشارکت دادن حداقل 2 زن در کابینه خود است.