07
شنبه 24 دی 1401
شماره 8689
بین‌الملل
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

پارکینگ گیت؛ بحران تازه برای بایدن

پیدا شدن اسناد محرمانه دولتی در پارکینگ خانه جوبایدن، شرایط او در انتخابات ریاست‌جمهوری2024 را دشوار خواهد کرد
جهان‌نما
«انتشار خبر نگهداری اسناد محرمانه دولتی در پارکینگ منزل شخصی اصلا وجهه خوبی برای رئیس‌جمهور ندارد؛ آن هم زمانی که آقای رئیس‌جمهور پیش از این، در جریان انتخابات به‌دلیل ماجرایی مشابه از رقیبش انتقاد کرده بود.»
دریچه
از تابستان سال 2019که دولت هند اینترنت را در منطقه جامو و کشمیر قطع کرد، سیاستمداران و دانشگاهیان را حبس خانگی کرد و تنها ایالت مسلمان‌نشین را به2 تکه فدرال تقسیم کرد، کنترل اوضاع برای دهلی‌نو راحت‌تر شده است.

تغییر تاکتیک روس‌ها در نبرد اوکراین

با تغییر فرمانده ارشد نظامیان روسیه در جنگ اوکراین، احتمالا تمرکز روس‌ها از حملات موشکی و پهپادی به سمت عملیات زمینی خواهد رفت
گزارش 1
حدود 11‌ماه پس از آغاز جنگ اوکراین، روس‌ها برای سومین بار فرمانده ارشد نیروهای نظامی خود در جنگ را تغییر داده‌‌اند.

جهش 222درصدی قیمت برق در اروپا

توقف صادرات گاز روسیه به اروپا و تبدیل شدن این مسئله به اسلحه‌ای علیه کشورهای اروپایی در جنگ اوکراین مهم‌ترین عاملی بوده که در 3ماهه سوم سال گذشته میلادی-یعنی ماه‌های جولای تا سپتامبر2022 -بازارهای گاز و برق اتحادیه اروپا را تحت‌ تأثیر قرار داده است.
شهادت 2فلسطینی در یورش صهیونیست‌ها به کرانه باختری
نظامیان رژیم صهیونیستی در آخرین ساعات روز پنجشنبه در جریان یورش به کرانه باختری، 2 فلسطینی را به ضرب گلوله به شهادت رسانده و حداقل 3نفر را مجروح کردند.
وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین: آمریکا به ‌دنبال سیاسی کردن مسائل اقتصادی و تجاری به شکلی است که کلیت نظم اقتصاد جهانی نابود شود.
PDF بین‌الملل
کوتاه بین‌الملل
پس از جنگ‌جهانی دوم، آمریکا در راس سیستم اقتصاد جهانی قرار داشت که بر مبنای یکپارچه سازی تجارت جهانی عمل می‌‌کرد؛ سیستمی که به آن جهانی شدن گفته می‌شود.