07
یکشنبه 11 دی 1401
شماره 8678
بین‌الملل
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

دوری پوتین از اروپا؛‌ نزدیکی به چین

کوتاه شدن فهرست چهره‌های اروپایی که از پوتین پیام تبریک سال نو دریافت کرده‌اند، از تعمیق بیش از پیش شکاف میان روسیه و اروپا خبر می‌دهد
جهان‌نما
فهرست سیاستمداران اروپایی که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، در روز پایانی سال 2022 فرا رسیدن سال نوی میلادی را به آنان تبریک گفته، به‌طور بی‌سابقه‌ای کوتاه شده است.
ویژه
مراسم تحلیف «لولا داسیلوا» رئیس‌جمهور منتخب برزیل، امروز در میان تدابیر شدید امنیتی برگزار می‌شود.
گزارش 2
کرواسی از امروز به‌طور رسمی به منطقه یورو می‌پیوندد. این کشور بیستمین کشور اروپایی است که یورو را به‌عنوان پول رسمی‌ خود انتخاب می‌کند.

عقب‌گرد اروپا به عصر زغال‌سنگ

بحران انرژی متاثر از جنگ اوکراین باعث شده بسیاری از کشورهای اروپایی نیروگاه‌های برق زغال‌سنگی خود را بار دیگر فعال کنند
گزارش 1
تا کمتر از یک‌سال پیش، صنعت زغال‌سنگ در ترکیه یک صنعت ورشکسته و زیانده به‌شمار می‌رفت که نه تولیدش آنچنان بود و نه مشتریان زیادی داشت.
پاپ بندیکت شانزدهم درگذشت

پاپ بندیکت شانزدهم درگذشت

«یوزف آلویسیو راتسینگر» ملقب به پاپ بندیکت شانزدهم دیروز در 95 سالگی درگذشت. او تنها رهبر کاتولیک‌های جهان در 600 سال گذشته بود که در دوران مسئولیت استعفا داد.
نقل‌قول/ ادامه مشکلات انگلیس در ۲۰۲۳
ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلیس: ادعایی ندارم که همه مشکلات ما در سال جدید حل خواهد شد، اما ۲۰۲۳ فرصتی به ما خواهد داد تا بهترین‌های انگلیس را در صحنه جهانی نشان دهیم.
PDF بین‌الملل
کوتاه بین‌الملل
سرمایه‌داری کلاسیک دیگر کارساز نیست. بحران‌های جهانی جدید و تغییرات شدید آب و هوایی باعث شده تا ایده‌های اصلاحی جدیدی ظهور کنند.