04
یکشنبه 11 دی 1401
شماره 8678
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

بنزین سر به سر شد

چهره روز
علی اکبر علی نژاد، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از توزیع بنزین سوپر در مراکز استان‌ها خبر داد و گفت: از ابتدای دی‌ماه به‌طور میانگین روزانه ۱۱۱میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شده که برای فصول سرد سال عددی بی‌سابقه است و نسبت به دوره مشابه پارسال ۱۶درصد افزایش نشان می‌دهد.
ویژه
در یک ماه اخیر، بیشتر میوه‌های پرتقاضا در میادین میوه و تره‌بار نیز به موازات مغازه‌های سطح شهر درصدی از رشد قیمت را تجربه کرده‌اند.
بورس
دیروز ورق در بورس تهران برگشت و شاخص کل بورس تهران بعد از اعلام سیاست‌های جدید برای تثبیت نرخ ارز با افتی سنگین مواجه شد.

نگاه بازار املاک به تورم

میانگین قیمت مسکن تهران از 48میلیون تومان گذشت
مسکن
بازار مسکن شهر تهران در آذرماه با رشد 2.93درصدی قیمت به‌کار خود پایان داد. آیا عقبگرد نرخ ارز و بهبود وضعیت بازار سرمایه می‌تواند در 3ماه باقی‌مانده از سال، مسیر سرمایه‌ها را از بازار املاک منحرف کند و نگاه بازار مسکن را از شاخص تورم برگرداند؟

پیش‌بینی فروش نفت در سال آینده

مرکز پژوهش‌های مجلس می‌گوید در سال آینده حداکثر درآمد ایران از محل فروش نفت خام 27.3میلیارد دلار خواهد بود که به این ترتیب میزان فروش روزانه نفت از یک میلیون بشکه بیشتر نخواهد شد زیرا قرار است بودجه سال آینده با نفت 75دلاری بسته شود.
پیشنهاد ارزی به فرزین
خبر: مرکز پژوهش‌های اتاق ایران با تأکید بر لزوم تثبیت ورود ارزهای نفتی به اقتصاد، توصیه کرد: سیاست تثبیت نرخ ارز حقیقی بر مبنای دلار 35هزار تومانی، مبنای سیاستگذاری قرار گیرد و جایگزین سیاست تثبیت نرخ اسمی ارز شود.
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
ترکیب دیروز معاملات بازار سهام