07
چهار شنبه 25 اسفند 1400
شماره 8463
بین‌الملل
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

پسر رهبر ترکمنستان پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری شد

خبر
سردار بردی‌محمداف، فرزند رهبر ترکمنستان، پس از تأخیری غیرمعمول که در روند شمارش آرای انتخابات ریاست‌جمهوری صورت گرفت، از سوی مقامات دولتی به‌عنوان فرد پیروز انتخابات معرفی شد.
ویژه
روسیه و آمریکا رویکردهای کاملا متضادی در قبال بحران اوکراین دارند. آمریکا به‌صورت یکجانبه در تلاش است تا روابط با روسیه را به‌طور کامل از بین ببرد.
جهان‌نما
تابستان گذشته، زمانی که همه در مورد افزایش نرخ تورم در آمریکا هشدارها می‌دادند، ‌مشاوران اقتصادی کاخ سفید، با مرور سوابق تاریخی نوسانات قیمت‌ها در بازار، سعی داشتند بگویند که اوضاع آنقدرها هم بد نیست.

تقویت ارتش آلمان، پیامد بحران اوکراین

آلمان در واکنش به حمله روسیه به اوکراین، تغییراتی بنیادین در سیاست‌های دفاعی و نظامی خود ایجاد کرده و گامی تاریخی برای تقویت ارتش خود برداشته است
گزارش
حمله روسیه به اوکراین، آلمان را از احتیاط سنتی بین‌المللی دور کرده و دولت آن را متقاعد کرده است که با هزینه زیاد، سیاست‌های تقویتی دفاعی در پیش بگیرد.
رکوردشکنی دوباره کرونا در چین

رکوردشکنی دوباره کرونا در چین

جدیدترین آمار ابتلا به کرونا در چین به بیش از 5هزار نفر در روز رسیده است. عددی که تقریبا دوبرابر رکوردی است که روز دوشنبه در چین به ثبت رسید.
تمایل چین به ارسال سلاح برای روسیه
روزنامه فایننشال تایمز از قول مقامات آمریکایی گزارش داده که چین از درخواست مسکو برای ارسال سلاح و تجهیزات نظامی برای روسیه در جنگ اوکراین استقبال کرده است.