04
چهار شنبه 25 اسفند 1400
شماره 8463
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
در حالی‌که آمارهای رسمی از افزایش 27درصدی قیمت برنج خارجی و جهش 95درصدی قیمت برنج ایرانی در سال‌جاری حکایت دارد که براساس آمارهای مربوط به واردات و ترخیص برنج از گمرک، میزان واردات این کالای اساسی در 11ماه امسال 49درصد بیشتر از سال قبل بوده است؟
کارگاه‌ها و بنگاه‌هایی که نیروهای کار خود را به‌جای تعدیل، حفظ کنند تا پایان سال‌۱۴۰۱ از معافیت بیمه‌ای و مالیاتی بهره‌مند خواهند شد.
خبر: بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به شبکه بانکی با تأکید بر اجرای مقررات ناظر بر نرخ‌های سود علی‌الحساب سپرده‌های سرمایه‌گذاری مدت‌دار اخطار داد با بانک‌های متخلف از طریق هیأت انتظامی برخورد قاطع خواهد کرد.
چهره روز
سید محمد رضا سید نورانی، با رای اکثریت اعضای شورای رقابت به عنوان رئیس این شورا و مرکز ملی رقابت انتخاب شد.
آیا دولت سیزدهم، موانع پیش روی سرمایه‌گذاری را کم می‌کند؟

نقشه استانی برای سرمایه‌گذاری

کلان
آخرین نتیجه پایش شاخص امنیت سرمایه‌گذاری در ایران نشان می‌دهد همچنان موانع زیادی پیش‌روی کارآفرینان و فعالان اقتصادی قرار دارد و آنها به‌طور خاص از اعمال نفوذ در معاملات ادارات و بی‌عملی مسئولان ملی و استانی به وعده‌هایشان گلایه دارند.

تجارت با همسایگان در مدار رشد

آمارها می‌گویند:  در ۱۱‌ماه منتهی به بهمن امسال، مجموع تجارت خارجی ایران 149میلیون و 400هزار تن به ارزش 90میلیارد دلار بوده که از این میزان، ۹۲‌میلیون و ۲۵۶ هزار تن به ارزش ۴۶ میلیارد و ۲۴۵‌میلیون دلار بین ایران و ۱۵ کشور همسایه تبادل شده است.
نرخ‌ تنظیم بازاری میوه عید اعلام شد
میوه‌هایی که سازمان تعاون روستایی برای تامین تقاضای شب عید با قیمتی بالا خریداری کرده بود، قرار است با نرخ تنظیم‌بازاری به‌دست مردم برسد.