16
شنبه 18 آبان 1398
شماره 7800
هوشمند
23023644
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
آتش به‌عنوان مهم‌ترین کشف بشر یکی از اصلی‌ترین ارکان زندگی بشر بوده است و در طول تاریخ، انسان‌ها در نقاط مختلف دنیا برای روشن کردن آن اندیشه‌های متفاوتی را تجربه کرده‌اند.
خواب یکی از بزرگ‌ترین اسرار مغز به‌حساب می‌آید و هنوز هم بسیاری از رازهای آن برای دانشمندان پوشیده است. با این حال تحقیقات روی موش‌ها سیستم پاکسازی عجیب مغز را مشخص کرده است.
پژوهشگران اکنون به این نتیجه رسیده‌اند که 9ماده خوراکی گیاهی می‌تواند در خاک مریخ و‌ ماه رشد کند. گوجه‌فرنگی، تربچه و کینوا نوعی دانه گیاهی که بومی آمریکا و شبیه نخود است و مثل برنج طبخ می‌شود 3مورد از این 9ماده خوراکی گیاهی هستند.

سرآشپز: روبات!

تا چند سال دیگر روبات‌ها در آشپزخانه‌ها جایگاه ویژه‌ای خواهند داشت و دنیا به‌دلیل مقرون‌به‌صرفه‌بودن و سرعت بالا به سمت آشپزهای روباتیک خواهد رفت
چند سالی می‌شود که فناوری روباتیک در صنعت آشپزی حضور پررنگی دارد و هر از گاهی خبرهایی درخصوص ساخت یا بهبود یک روبات آشپز منتشر می‌شود.
PDF هوشمند
کوتاه هوشمند
تمام شدن باتری موبایل در یک روز پرمشغله حالا کابوس خیلی‌ها به‌حساب می‌آید. آن‌قدر زندگی و کارهای ما به گوشی‌های هوشمند گره خورده که خاموش شدن آنها در زمانی که دسترسی به شارژر و پاوربانک وجود ندارد یک اتفاق ناگوار به‌حساب می‌آید.