22
شنبه 25 دی 1400
شماره 8413
ادب‌وهنر
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
در کمتر از 10روز پس از انتشار پستی در اینستاگرام اما واتسون، بازیگر مطرح سینمای بریتانیا و مجموعه فیلم‌های هری پاتر، در حمایت از تظاهرات فلسطینی‌ها علیه اقدامات رژیم صهونیستی، بیش از 40نفر از بازیگران و کارگردانان مطرح سینما نیز با صدور یک بیانیه در توییتر مبنی‌بر اینکه ما متوجه عدم‌تعادل قدرت میان اسرائیلرژیم صهیونیستی اشغالگر و فلسطینیان، مردمی که تحت یک سیستم نظامی اشغالگر و مشابه نظام آپارتاید آفریقای‌جنوبی زندگی می‌کنند، هستیم از موضع اما واتسون در پشتیبانی از مردم فلسطین حمایت کرده‌اند.
پس از انتشار فیلم پویانمایی «انتقام حتمی است» در پایگاه اطلاع‌رسانی مقام معظم رهبری، سخنگوی پنتاگون از بررسی این اثر خبر داد.

پرواز سیمرغ در سراسر کشور

جشنواره فیلم فجر، امسال به‌صورت همزمان در تمامی استان‌ها برگزار می‌شود
چهلمین جشنواره فیلم فجر، برای نخستین بار در تمام استان‌های کشور به‌صورت همزمان برگزار می‌شود. این خبری است که رئیس سازمان سینمایی اعلام و البته تأکید کرد ارشاد از صاحبان فیلم‌ها حمایت مالی خواهد کرد. درحالی‌که سال گذشته، جشنواره فیلم فجر زیر سایه کرونا، کم‌رونق‌تر از همیشه برگزار شد، امسال مدیریت سینما قصد جبران مافات دارد.کرونا فقط جشنواره را از رونق نینداخت، کساد‌ترین اکران تاریخ سینمای ایران را هم رقم زد؛ اکرانی که چند ماهی است کمی به روال طبیعی بازگشته. حالا به‌گفته محمد خزاعی، جشنواره فیلم فجر بار بخشی از بازگرداندن نشاط عمومی را بر دوش خواهد گرفت:« جشنواره چهلم باید سرآغازی باشد برای دوره‌ای جدید در سینما و شاهد سیر تحولات ساختاری در آن باشیم و سینما را بیش از پیش در سبد استفاده خانواده‌ها و جامعه ببینیم.»