18
سه شنبه 21 بهمن 1399
شماره 8157
ادب‌وهنر
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
‌ برگزیدگان بخش‌های رقابتی تئاتر فجر در مراسمی که تالار وحدت میزبان آن بود معرفی شدند.
خبر روز
بزرگداشت 4 هنرمند موسیقی در سی‌وششمین جشنواره موسیقی فجر برگزار می‌شود. به گزارش همشهری، بزرگداشت محمدرضا اسحاقی گرجی خواننده و نوازنده دوتار گرجی، زنده‌یاد احمدعلی راغب آهنگساز و موزیسین، ملیحه سعیدی نوازنده قانون و حسن ناهید نوازنده نی در اختتامیه جشنواره موسیقی فجر برگزار می‌شود.

داوری ابلق

حکایت همیشگی دیده‌نشدن دیدنی‌ها در چشم داوران فجر، قسمت 39
گزارش1
یک‌بار شرایط سیاسی تأثیر‌گذار می‌شود و یک‌بار نابسامانی‌های اجتماعی. گاهی انتخاب از سرچشمه احتیاط، آلوده می‌شود و زمانی تن‌دادن به‌نظرات بیرونی، رودخانه جاری سینما را گل‌آلود می‌کند.
آغاز اکران 4 فیلم

آغاز اکران 4 فیلم

تکلیف اکران نوروزی هفته آینده مشخص می‌شود
با پایان جشنواره فیلم فجر، تمام تلاش این است که درهای سینما با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باز نگه داشته شود و بار دیگر سینما تعطیل نشود.
با این همه سیاهی چه کنیم؟
اغلب فیلم‌های جشنواره سی و نهم تلخ و یأس‌آلود بودند
اندوهگین و مایوس. خشمگین و افسرده. تصویرگر سیاهی و ناامیدی مطلق. بیشتر فیلم‌های جشنواره سی و نهم را با چنین تعابیری باید توصیف کرد. اگر قرار باشد سینمای ایران را بر مبنای این ۱۶ فیلم راه یافته به بخش مسابقه ارزیابی کنیم می‌توانیم فیلم‌ها را در دو دسته ارگانی و خصوصی قرار دهیم.
PDF ادب‌وهنر
کوتاه ادب‌وهنر
برگزاری جشنواره، آن‌هم در شرایطی که کرونا فروکش نکرده، بعضی‌ها را امیدوار کرد که اکران عید می‌تواند فرصت مناسبی برای کشاندن مردم به سالن‌های سینما باشد. اما اکران فیلم‌های جدیدی که بتواند مردم را به سینما رفتن ترغیب کند، در شرایط کرونایی این روزها اصلا آسان نیست.