12
یکشنبه 26 فروردین 1397
شماره 7359
ادب‌وهنر
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

آقای رنگین‌کمون

به بهانه برگزاری مراسم یادبود ثمین باغچه‌بان
یادداشت
10سال از مرگ مردی گذشته که در سال‌های هنرستان به‌دلیل مشکل مالی نتوانست ساز پیانو را بیاموزد و حتی با ویولن تعمیر شده مادرش هم این امکان را پیدا نکرد که سراغ دومین ساز محبوبش برود.
بزرگداشت
همزمان با برگزاری مراسم سالروز تولد ۸۸ سالگی محمدعلی کشاورز در پردیس سینمایی «شهرک»، سالن شماره یک این پردیس در حضور جمعی از سینماگران به نام این هنرمند پیشکسوت نامگذاری شد.
فهرست فیلم‌های حاضر در بخش‌های اصلی جشنواره کن در حالی اعلام شد که علاوه بر اصغر فرهادی که با فیلم «همه می‌دانند» جشنواره را افتتاح می‌کند
جست‌وجوی طولانی برای یافتن یک بازیگر لاتین سرانجام به نتیجه رسید و فیلمی که بازسازی «ترمیناتور» خواهد بود بازیگر مورد نظرش را پیدا کرد.

سرگردانی کاغذ درآستانه نمایشگاه کتاب

نوسانات قیمت ارز، بازار کاغذ و کتاب را نیز دچار نوسان کرده و ناشران برای تهیه کاغذ دچار مشکل شده‌اند
فرهنگ
نوسانات قیمت ارز معمولاً همه بازار را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. با گران شدن دلار قیمت کالاها و خدمات گوناگون در حوزه‌های مختلف زیاد می‌شود و تا بازار به ثبات نرسد قیمت‌ها متعادل نمی‌شوند
سریال کمدی اسکورسیزی برای نتفلیکس

سریال کمدی اسکورسیزی برای نتفلیکس

کارگردان نامدار و برنده اسکار قصد دارد یک شوی کمدی تلویزیونی برای نتفلیکس بسازد. به گزارش سایت هنر و تجربه ، ارتباط کاری مارتین اسکورسیزی با شبکه نتفلیکس گسترش یافته و این فیلمساز قصد دارد یک کمدی ویژه برای این شبکه کارگردانی کند.
پرواز بر فراز آشیانه فاخته
پرواز بر فراز آشیانه فاخته
اولین معارفه سینمادوستان در ایران با میلوش فورمن به دهه50 بازمی‌گردد. به اکران مهم‌ترین فیلم کارنامه او، «پرواز بر فراز آشیانه فاخته 1975» که در اینجا با نام «دیوانه‌ای از قفس پرید»
PDF ادب‌وهنر
کوتاه ادب‌وهنر
امیر آقایی که آخرین‌بار در سال1382 و در نمایش «روی زمین» بر صحنه تئاتر به ایفای نقش پرداخته بود، به صحنه تئاتر بازمی‌گردد.