06
چهار شنبه 10 آبان 1402
شماره 8928
اقتصاد 1
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

رفع بلاتکلیفی قشر خاص در برنامه

چهره روز
محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از رسیدگی نشدن موضوع متناسب‌سازی‌ حقوق بازنشستگان و مسائل مربوط به کارگران، ایثارگران و نهادهای حمایتی در لایحه برنامه هفتم توسعه انتقاد کرد.
ویژه
معاون شرکت بازرگانی دولتی ایران می‌گوید: ایرانی‌ها روزانه دست‌کم ۳۲۰ گرم نان می‌خورند و 40درصد از تامین غذای ایرانی‌ها با خرید و خوردن نان صورت می‌گیرد.
محمد عنبری، مدیرکل دفتر امور شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد با اشاره به انتشار صورت‌های مالی یک هزار شرکت دولتی و عمومی تصریح کرد: حدود ۲۳۰۰ شرکت مشمول اجرای قانون انتشار صورت‌های مالی هستند که شناسایی این شرکت‌ها تا پایان سال جاری تمام می‌شود.
وام خرید و جعاله مسکن با استفاده از اوراق امتیاز مسکن تسه در ابتدای هفته جاری خبرساز شد. با این افزایش که در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در دستور کار قرار گرفته، مبلغ قابل دریافت برای خانوارهای پرجمعیت تهران تا مرز 2میلیارد تومان قابل افزایش است و اقساط ماهانه این تسهیلات به 35میلیون تومان می‌رسد
گفت‌وگو
سال گذشته تولید پسته در ایران تحت‌تأثیر عوامل محیطی مانند سرمازدگی کاهش داشت و ۱۱۰هزار تن پسته از باغات کشور برداشت شد اما امسال شاهد افزایش میزان تولید این محصول بوده‌ایم و تولید به ۲۱۰هزار تن رسیده است.

مازوت‌سوزی در نیروگاه‌ها نصف شد

سهم مصرف سوخت مازوت در نیروگاه‌ها از 4/9درصد در سال1401 به 3/4درصد در سال1402 به‌ نفع بهبود کیفیت هوای شهرها کاهش یافت
گزارش
شرکت تولید نیروی برق حرارتی کشور می‌گوید: سهم مازوت در سبد سوختی نیروگاه‌ها در سال1401 از میزان 9.4درصد به 4.3درصد در سال1402 کاهش یافته است.

اتاق بازرگانی ایران مکلف به برگزاری مجدد انتخابات شد

براساس مصوبه شورای‌عالی نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی که به امضای اکثریت اعضای شورا رسیده است، اتاق ایران مکلف شده است، اقدامات لازم را برای برگزاری مجدد انتخابات هیأت رئیسه با قید فوریت به انجام برساند.
شورای رقابت خواستار ارائه مستندات ضد‌رقابتی بودن واردات موبایل شد
رئیس شورا و مرکز ملی رقابت از کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس خواست اطلاعات، گزارش‌ها و مستندات مرتبط با ارتکاب رویه ضد‌رقابتی در حوزه تخصیص ارز و واردات تلفن همراه را ارائه کند.
قیمت ماهی تن