06
شنبه 8 مهر 1402
شماره 8897
اقتصاد 1
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

ثبات ارزی را اولویت دهید

چهره روز
معاون ارزی بانک‌ مرکزی در واکنش به انتقادهای فعالان اقتصادی درخصوص سختگیری این بانک در تخصیص ارز واردات اعلام کرد: بانک‌ مرکزی به‌جز گروه‌های پتروشیمی و فولاد، برای سایر گروه‌های کالایی هیچ محدودیتی در رابطه با برگشت ارز از طریق واردات از محل غیراز ارز صادراتی اعمال نکرده است.
ویژه
تجمیع کارت‌های بانکی از حیث فنی و حقوقی شدنی نیست، اما یک مقام بانک مرکزی از احتمال پروژه تجمیع کارت‌های بانکی در کارت ملی هوشمند شهروندان خبر داده و گفته است که با امضای تفاهمنامه همکاری مشترک میان سازمان ثبت احوال کشور و بانک ملی جمهوری اسلامی ایران تجمیع کارت‌های خدماتی در کارت ملی هوشمند کلید خورده و از این طریق شهروندان می‌توانند از کارت ملی خود در آینده نزدیک به‌عنوان کارت بانکی نیز استفاده کنند.
نرخ مصوب تخم‌مرغ با موافقت مسئولان مربوطه افزایش یافته و نرخ جدید از امروز اجرایی می‌شود.
بعضی گزارش‌ها حکایت از آن دارد که برخی خودروسازان قصد عرضه خودروهای ثبت‌نامی را تا پیش از اخذ مجوز جدید افزایش قیمت ندارند و با دپوی محصولات خود، دنبال تحریک تقاضا و برهم‌زدن آرامش بازار خودرو هستند.

ورق قیمت‌ها در بازار مسکن برگشت

در شهریور امسال بالاترین میزان ریزش ماهانه قیمت مسکن در تهران به ثبت رسید
مسکن
بازار مسکن بعد از 4سال جهش متوالی قیمت، سال1402 را با رکود سنگین آغاز کرد و اینک طبق روایت آمارها، نزول قیمت در این بازار راکد و کساد نیز تشدید شده است.

پسته و زعفران ایران روی تابلوی بورس سنت پترزبورگ

محمدحسین رحمتی، معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالا: ما در حال تعامل با بورس سنت پترزبورگ روسیه هستیم تا درصورت حمایت بانک مرکزی، زعفران و پسته ایران را برای نخستین بار به‌صورت مستقیم در تابلوی مشترک برای مشتریان روسی عرضه کنیم و رفع تعهد ارزی از مسیر بورس کالا انجام شود.
خروج از تله رشد اقتصادی پایین و سرمایه‌گذاری صفر
سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی: بعدازاینکه در دهه90 در تله رشد پایین و نزدیک به صفر و سرمایه‌گذاری نزدیک به صفر گرفتار شدیم، تلاش دوساله دولت سیزدهم این بود که با ورود به سال1400 و به‌ویژه سال1401 از 2تله رشد و سرمایه‌گذاری صفر خارج شویم که تا حد قابل‌قبولی این اتفاق رخ داده است.
PDF اقتصاد 1
کوتاه اقتصاد 1
قیمت موتورسیکلت