9
دو شنبه 19 شهریور 1397
شماره 7476
درنگ
123
456
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

پرواز یک رؤیا

درباره شغلی که زمانی رؤیای پسربچه‌ها بود
شغل خلبانی از آن دست شغل‌هایی است که می‌گویند، هم کلاس دارد و هم درآمد بالا. جایگاه اجتماعی خوب در سطح جهان هم از دیگر مواردی است.
ویژه
کوله‌پشتی در خیابان- تعجب نکنید. چیزی نمانده که در خیابان‌های شهر کوله‌پشتی‌هایی را ببینیم که در خیابان راه می‌روند! وقت مدرسه‌رفتن کلاس اولی‌هاست. معاون سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی هم گفته است که دانش‌آموزان کلاس اولی‌ تا ۲۰شهریور برای ثبت‌نام اینترنتی کتاب‌های درسی فرصت دارند.
تا حالا به داشتن یک جایگاه سوخت فکر کرده‌اید؟ روزانه هزاران نفر در ایران به پمپ بنزین می‌روند. از کم‌فروشی‌ها گلایه دارند و احتمالا با خود فکر می‌کنند چه درآمد خوبی عاید صاحبان این جایگاه‌های بزرگ می‌شود.
هرقدر که وزارت آموزش و پرورش ایران کم درآمد است و بی‌پول و همیشه از کمبود اعتبار و بودجه رنج می‌برد، آموزشگاه‌های کنکور، کلاس‌های تقویتی، زبان و ناشران کتاب‌های کمک‌آموزشی جیبشان پرپول و سرمایه‌شان رو به افزایش است.
بعید است جایی باشید و صحبت درباره کار و درآمد باشد اما کسی درباره استارتاپ‌ها حرفی نزند. حالا دیگر تقریبا همه روی گوشی موبایل‌شان یک اپ دارند یا روزانه از خدمات یک استارتاپ استفاده می‌کنند و تقریبا هر جوانی در تفکراتش ایده راه‌اندازی یک کار نان و آب‌دار دارد .
شاید به‌نظر شما یک‌میلیاردتومان برای بازی در فیلمی سینمایی زیاد باشد. حق دارید. این رقم واقعا زیاد است. اما تنها 2نفر از بازیگران سینمای ایران بین 800میلیون تا یک‌میلیاردتومان دستمزد می‌گیرند.
پزشکی از آن مشاغلی است که از دور بسیار دل می‌برد؛ نسبت به خیلی مشاغل دیگر درآمد بهتری دارد، از پرستیژ اجتماعی خوبی هم برخوردار است و درنظر آدم‌ها شغل محترمی به شمار می‌آید.
واردات، انبوه‌سازی‌ تبلیغات و پیمانکاری چقدر درآمد دارد؟

میلیاردی‌های خاص

واردات یکی از بخش‌هایی است که همواره در دسته مشاغل پردرآمد در سراسر دنیا مورد توجه سرمایه‌گذاران است.
پولدار شو

پولدار شو

اگر به‌دنبال پولدارشدن هستید می‌توانید یکی از این مشاغل را انتخاب کنید؛ کارهایی که درآمد بالایشان تضمین شده است.
آستانه
مشاغل پردرآمد شاید برای کسانی که به آن مشغولند کمتر از کسانی که از دور به آن می‌نگرند، جذاب باشد. در اتاق انتظار پزشک، حتما تعدادی از بیماران با همان حال نزار، تعداد بیماران منتظر را می‌شمارند و در مبلغ ویزیت ضرب می‌کنند تا درآمد چند ساعت پزشک معالج را محاسبه کنند.

سود به دلار

درنگ
نمایشگاه‌داری خودرو از آن دست شغل‌هایی است که سرمایه اولیه بالایی می‌خواهد.

پول توی خون است

بودن یا نبودن، مسئله این است! در‌واقع یک جراح می‌تواند با یک حرکت یا یک اشتباه.
PDF درنگ
کوتاه درنگ
با توجه به شرایط فعلی و حجم زیاد فارغ‌التحصیلان حقوق و وجود نهاد یگانه‌ای مانند کانون وکلای دادگستری و وکلای ماده 187که وابسته به قوه قضاییه هستند، بسیاری از وکلا در این دوره زمانی در مشقت به‌سرمی‌برند. تعدادی از آنها حتی توانایی تمدید پروانه سالانه یا تأمین محلی به‌عنوان دفتر کار را نیز ندارند. اما وکلای قدیمی- آنهایی که در دهه‌های پیشین مشغول به‌کار شده‌اند- با بازار مناسبی طرف بوده و درآمدهای خوبی نیز داشته‌اند.
سالن‌های زیبایی و آرایشگاه‌های زنانه پاتوقی برای زیبایی خانم‌ها هستند و فرقی ندارد که اهل کدام شهر و روستا باشی و چقدر پول در جیبت باقی مانده باشد، خرج آرایشگاه جزو مخارج ثابت خانم‌هاست و از لیست خارج نمی‌شود. حضور همین مشتری‌های پروپاقرص در آرایشگاه‌های زنانه، این سؤال را در ذهن ایجاد می‌کند که آرایشگاه‌ها و در سطحی حرفه‌ای‌تر سالن‌های زیبایی چقدر درآمد دارند؟ و اینکه آیا در این شغل پر از شادی، سختی هم وجود دارد؟
از گذشته تا حالا درباره بعضی مشاغل دولتی و کارمندی تصوراتی وجود داشته که البته پربیراه هم نبوده اما یکی‌دو نکته را نباید فراموش کرد؛ آن هم اینکه فقط بخشی از کسانی که در این حوزه‌ها کار می‌کنند درآمد بسیار بالایی دارند و اینکه درآمد رسمی با چیزی که یک نفر دریافت می‌کند تفاوت دارد.