6
دو شنبه 19 شهریور 1397
شماره 7476
شهر-۲
123
456
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، از پیشرفت 93درصدی عملیات اجرایی پروژه احداث زیرگذر جنوب به جنوب بزرگراه یادگار امامره خبر داد.
سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران نسبت به اظهارات بعضی از مسئولان در مورد تخلف در بازارهای میوه و تره‌بار، ازجمله گرانی میوه به‌دلیل دست به‌دست شدن آن، با ارائه توضیحاتی، نقش این سازمان در میدان مرکزی میوه و تره‌بار را تبیین کرد.
نشست دوروزه فرهنگی و اجتماعی کلانشهرهای کشور در تبریز با این هدف آغاز شد که وحدت رویه فرهنگی در مسائل کلان کشور و فضای کلانشهرها به‌وجود ‌آید و از موازی‌کاری فرهنگی به‌عنوان آفت فعالیت‌های شهری جلوگیری شود.

تاوان آلودگی؛ 2.6میلیارد دلار

اعضای شورای شهر در نامه‌ای به رئیس‌جمهور خواستار تأمین منابع ارزی برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شدند
شورا
اعضای شورای شهر تهران در نامه‌ای به رئیس‌جمهوری خواستار منابع ارزی برای تجهیز و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی شدند. به گزارش همشهری،  رئیس شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران در این باره گفت: «در دولت بحثی درباره کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوا مطرح شده است که براساس آن کامیون‌ها ،  اتوبوس‌های شهری و بین شهری با بودجه دولت تجهیز و نوسازی می‌شوند. برهمین اساس قرار بود بخشی از بودجه دولت به اتوبوس‌های شهری اختصاص یابد اما تاکنون محقق نشده است.»

فروش فاضلاب به شهرداری

استاندار تهران در همایش تبیین آب و فاضلاب شهرهای استان تهران، از لزوم فروش فاضلاب به شهرداری سخن گفت. به گزارش ایلنا، محمدحسین مقیمی در این همایش گفت: «فاضلاب را به کشاورزی و صنعت و شهرداری بفروشید. دولت و سازمان برنامه نیز کمک کنند تا از منابع ملی و خارجی، پروژه‌ها اجرا شوند، چراکه از مهم‌ترین پروژه‌های ما پروژه‌ تأمین آب است و همان‌قدر که به پروژه‌های انتقال آب و تأمین آب اهمیت می‌دهیم باید به فاضلاب نیز اهمیت داد.»
کوه‌های نخاله در کویر
بافق با وجود اینکه یکی از شهرهای برتر حوزه گردشگری استان یزد و کشورمان در سال‌های اخیر است، این روزها موضوع دفع نامناسب نخاله‌های ساختمانی آن در حال تبدیل شدن به یک نگرانی بزرگ است.
PDF شهر-۲
کوتاه شهر-۲
وکیل فردی که هفته گذشته مقابل شهرداری تهران خودسوزی کرده بود، درگذشت این فرد را تأیید کرد. هلالی وکیل فردی که هفته گذشته مقابل شهرداری تهران اقدام به‌خودسوزی کرده بود خبر درگذشت او را صبح دیروز در بیمارستان مطهری تأیید کرد.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه حاشیه‌نشینی معضلی جدی در کلانشهرهاست، گفت: در تبریز نیز ۴۰۰هزار نفر حاشیه‌نشین داریم.