5
چهار شنبه 14 آذر 1397
شماره 7544
بورس
23023621
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

تحریم علیه کودکان

یادداشت
معافیت فعالیت‌های پزشکی و انسان‌دوستانه از تحریم‌های اقتصادی آمریکا تنها در حد یک ادعاست؛ زیرا از سویی با مختل شدن ارتباطات بانکی و لجستیکی هرگونه فعالیت و ارتباط با اختلال مواجه شده و از سوی دیگر خیلی از شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات با ترس ناشی از تحریم‌های ثانویه فعالیت‌های خود را تعلیق یا محدود کرده‌اند.
ویژه
زمزمه‌های اصلاح قیمت خودروهای داخلی در حالی مطرح است که مشکلات تأمین مواد اولیه و قطعات موجب کاهش تیراژ تولید خودرو و رشد بی‌رویه قیمت‌ها در حاشیه بازار شده است.
قاچاق
گلایه‌های مصرف‌کنندگان از افزایش چند‌برابری قیمت انواع سیگار و عرضه برندهای بی‌نام و نشان ادامه دارد. فعالان صنفی کاهش تولید را عامل گرانی و رشد سهم بازار اقلام دخانی بی‌کیفیت و قاچاق تلقی می‌کنند.

مناقشه دولت و بخش‌خصوصی بر سر ارز صادراتی

اختلاف‌نظرها بر سر نحوه بازگشت ارز صادرکنندگان ادامه دارد
ارز
با وجود آنکه دولت می‌گوید بخشنامه بازگشت ارز صادراتی مورد توافق بخش خصوصی بوده، اما فعالان بخش خصوصی می‌گویند توافقی در این زمینه انجام نشده است.
وعده ارزان‌سازی و افزایش سقف وام مسکن

وعده ارزان‌سازی و افزایش سقف وام مسکن

به‌نظر می‌رسد بین طرح مدیران بانک مسکن و آنچه وزیر راه و شهرسازی در بازار وام دنبال می‌کند، اختلاف نظر وجود دارد
تلاش‌ها برای افزایش سقف وام مسکن و کاهش نرخ سود ادامه دارد.
بازگشت تب 40درجه هزینه تولید در تابستان داغ 97
بازگشت تب 40درجه هزینه تولید در تابستان داغ 97
نرخ تورم نقطه به نقطه تولید در ایران طی تابستان امسال و در آستانه اعمال تحریم‌های آمریکا و البته افزایش نرخ ارز به همان سطح دوران قبلی تحریم‌ها در سال 91 بازگشته و به‌نظر می‌رسد دولت برای جلوگیری از فشار هزینه‌ها بر بخش تولید و مدیریت قیمت تمام‌شده تولید در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعت و معدن و خدمات تصمیم دارد تا در بودجه سال آینده برنامه جدیدی را در قالب بودجه 98 به‌اجرا گذارد.