7
چهار شنبه 14 آذر 1397
شماره 7544
زیست‌بوم
23023611
456
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

پروژه هزار میلیارد تومانی برای آلوده‌کردن تالاب انزلی

یادداشت
در اوج سرگرم شدن جامعه محیط‌زیستی به مشکلات متعدد از دریاچه ارومیه گرفته تا زاینده‌رود، انتقال دبیر‌خانه کنوانسیون تنوع زیستی به وزارت جهادکشاورزی، وضعیت بحرانی خوزستان و هامون، صدور مجوزهای متعدد تغییر کاربری در مناطق حفاظت‌شده، مالچ‌پاشی اکوسیستم‌های آسیب‌پذیر به بهانه مبارزه با گرد و خاک در خوزستان، کلید‌خوردن اشغال آشوراده، قرق‌های اختصاصی، مجوزهای شکار و... در دیداری که از تالاب انزلی داشتم شاهد اجرای یک پروژه بسیار خطرناک توسط افرادی غیرمحیط‌زیستی بودم.
ویژه
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست البرز از آغاز آبگیری تالاب خشک‌شده «صالحیه» نظرآباد این استان خبر داد.
هرس بی‌موقع درختان تهران، موضوعی است که در روزهای اخیر چندمرتبه‌ به آن پرداخته شده و با انتقادهایی همراه بوده است.
معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: قبول داریم تصادفات جاده‌ای یوزپلنگ‌ها را می‌توان کنترل کرد ولی نیاز خیلی جدی به همکاری وزارت راه داریم اما متأسفانه به‌نظر می‌رسد وزارت راه اولویتی در حوزه محیط‌زیست ندارد.

گرجستان محدود‌شدن روابط گردشگری با ایران را رد کرد

سفیر گرجستان در گفت‌وگو با همشهری: اخیرا 253 گردشگر ایرانی به‌دلیل نقص مدارک، ناتوانی در پاسخگویی به سؤالات و نداشتن پول کافی برای اقامت در گرجستان، بازگردانده شدند
گردشگری
آیا دولت گرجستان در مسیر محدود کردن روابط گردشگری با ایران گام برداشته است؟ در هفته‌های اخیر شایعاتی در فضای مجازی منتشر شده است که دولت گرجستان تصمیم به محدود کردن روابط گردشگری با ایران دارد و با اخراج ایرانی‌هایی که به آن کشور سفر یا سرمایه‌گذاری کرده‌اند به‌طور یکجانبه تصمیم به محدود کردن سفر اتباع ایرانی به آن کشور گرفته است.