20
چهار شنبه 12 مهر 1402
شماره 8900
سرزمین من
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

هجرت گوزن زرد از مازندران به اردبیل

تکثیر و انتقال گوزن زرد ایرانی که از گونه‌های در معرض خطر است، از مازندران به نقاط مختلف کشور علاوه بر تداوم توازن مصنوعی در چرخه طبیعی و زیست‌محیطی کشور، ملاحظاتی دارد که به باور کارشناسان، مسئولان امر باید به آن پایبند باشند.
ویژه
یک محیط‌بان به ازای هر 6 هزار هکتار مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط‌زیست و مناطق شکار ممنوع، تالاب‌ها و عرصه‌های طبیعی وجود دارد .
محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی: کیمسیون تلفیق تلاش کرد ابهامات بندهای محیط‌زیستی لایحه برنامه هفتم توسعه را رفع کند.
خبر
نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تداوم حریق در بخش عراقی تالاب هورالعظیم و انتشار دود ناشی از این حریق در برخی شهرهای خوزستان، گفت: شهرهای خوزستان به‌ویژه سوسنگرد، هویزه و اهواز متاثر از دود این آتش‌سوزی هستند.

رونمایی از تورهای سفر به مصر

لغو روادید با ازبکستان و ترکمنستان و چند خبر دیگر، هفته‌ای خوش برای گردشگری رقم زد
گزارش
هفته گردشگری در ایران با چند خبر خوش به پایان رسید، اگرچه توافقنامه لغو روادید میان ایران و روسیه با ورود نخستین تور گردشگری روس به ایران بدون نیاز به ویزا و سفر نخستین گروه گردشگری ایران به روسیه براساس توافقنامه لغو روادید در همین هفته عملیاتی شد و توافقنامه سفر زمینی با خودرو میان ایران و عراق به اجرا درآمد و نخستین گردشگران عراقی با خودرو بدون نیاز به معطلی و طی تشریفات زمانبر از مسیر زمینی وارد کشور شدند.
PDF سرزمین من
کوتاه سرزمین من
محمدحسین بازگیر، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم: هرگونه بهره‌برداری در تالاب‌ها باید با هماهنگی و اخذ مجوز محیط‌زیست باشد.