19
پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
شماره 9099
دانستنی ها
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

تجهیز آزمایشگاه‌ها و زیرساخت‌های پژوهشی

سیدمحمد کرباسی، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات از برنامه ستاد برای تجهیز آزمایشگاه‌ها و زیرساخت‌های پژوهشی به کمک منابع اعتبار مالیاتی اپراتورهای ارتباطی خبر داد.
ویژه
زنبور سرخ غول‌آسای آسیایی، خطرناک‌ترین زنبور جهان محسوب می‌شود.
در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران، امروز پنجشنبه، روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی است.
سیاهچاله، ناحیه‌ای در فضا-زمان با قدرت جاذبه بسیار بالاست که هیچ‌چیز حتی ذرات و تابش‌های الکترومغناطیسی مانند نور هم نمی‌توانند از میدان گرانش قدرتمند آن بگریزند.
گزارش
وقتی صحبت از شیائومی می‌شود، ممکن است دیگر فقط در مورد گوشی‌های هوشمند صحبت نشود، چراکه حالا یک شاسی‌بلند جدید برای رقابت مستقیم با تسلا مدل Y طراحی کرده و با قدرت تمام در بازار خودروهای الکتریکی به رقابت برخاسته است.
گفت‌وگوی همشهری با منجمی که نخستین تصویر از شفق قطبی در ایران را به‌ثبت رساند

من اولین شکارچی شفق قطبی در ایران هستم

گفت‌وگو
شفق قطبی از آن پدیده‌های جوی است که تماشایش به این راحتی‌ها نصیب هر کسی نمی‌شود.برای دیدن چنین جلوه‌ای از زیبایی‌های طبیعت، باید به مدارهای شمالی در نزدیکی قطب شمال سفر کنیم، اما در اتفاقی نادر و به‌دلیل شدت بالای شراره‌های خورشیدی، چند روز پیش، مردم بسیاری از کشورهایی که در عرض‌های بالای نیمکره‌شمالی زمین قرار داشتند، موفق به رویت شفق قطبی شدند.
خودروی برقی جدید کیا در خط مقدم بازار

خودروی برقی جدید کیا در خط مقدم بازار

کراس‌اوور محبوب الکتریکی کیا به نام EV6 تغییراتی در میانه راه طراحی خود دریافت می‌کند تا آن را در خط مقدم بازار در حال تکامل خودروهای الکتریکی نگه دارد.
افزایش سرعت اپراتورها با افزایش تعرفه
افزایش سرعت اپراتورها با افزایش تعرفه
نتیجه پایش سرعت اینترنت ۲ اپراتور ارتباطی از آذر ۱۴۰۲ تا اردیبهشت ۱۴۰۳ منتشر شد. نمودار مقایسه‌ای سایت نت سنج پلاس نشان می‌دهد که با افزایش تعرفه اپراتورها در دی۱۴۰۲ برایند سرعت دسترسی کاربران به اینترنت از نیمه دوم آذر۱۴۰۲ تا نیمه اول اردیبهشت۱۴۰۳ فرایندی رو به رشد داشته است.
انتظارها در اروپا به پایان رسیده، چراکه قرار است موشک جدید «آریان۶» تابستان امسال نخستین پرتاب خود را انجام دهد.
PDF دانستنی ها
کوتاه دانستنی ها
6 مهمان قرار است در اواخر سال۲۰۲۵، به لبه فضا سفر کنند.
5میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی با تولید قطعه شیر کنترل‌کننده روغن OCV مورد استفاده در خودروهای مجهز به سامانهCVVT که توسط یک شرکت دانش‌بنیان در استان قزوین راه‌اندازی شده است، صورت گرفت.
سازمان فضایی آمریکا اعلام کرده، قدرتمندترین شعله خورشیدی در حدود یک دهه اخیر منفجر شده است.