08
پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
شماره 9099
صفحه‌آخر
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
معلم‌ها سر کلاس خیلی حرف می‌زنند و روزنامه‌نگارها، قلم و حالا ترکیبش، همین می‌شود که می‌خوانید. اینها برگی از یادداشت‌های روزانه یک معلم ساده است و یک روزنامه‌نگار خط‌خطی.
می‌داند که بچه‌های روستا علاقه زیادی به کتاب و کتابخوانی دارند. چندسالی است این را فهمیده؛ از همان موقعی که کتابخانه خانگی‌اش را در گرکز راه انداخته تا بچه‌ها بیایند و در مسیر رشد و تعالی قدم بردارند.
بزرگ و کوچک ندارد؛ همیشه بوی کباب اشتها‌برانگیز است و مقاومت در برابر نخوردنش سخت، اما اگر بنا به هر دلیلی دست و بالت خالی باشد، ممکن است شرمنده خانواده شوی.
کمیک خانه
تصویرسازی: همشهری/ شهرام شیرزادی

درخت توت معابر

از ضیافت توت خوری در تهران لذت ببرید
تهران بهار و اردیبهشت، طعم توت می‌دهد. توت‌هایی که بر درختان توت خیابان‌ها و کوچه‌های این شهر بزرگ، می‌درخشند و گاه به‌دلیل رسیدن روی زمین می‌ریزند و لکه‌هایی تیره روی آسفالت خیابان و پیاده رو بر جای می‌گذارند.
بپا نچایی!

بپا نچایی!

از قدیم گفته‌اند هوای بهار دزد است و ممکن است هر لحظه غافلگیرمان کند. یک ساعت آسمان آفتابی است و ساعتی بعد ابری و بارانی می‌شود و هوا هم دائم در حال سرد و گرم‌شدن است.
یک نیشابوری در لندن
یک نیشابوری در لندن
ادوارد فیتز جرالد، مترجم معروف رباعیات خیام به انگلیسی، یک‌بار در نامه‌ای نوشته بود: «این اشعار پراکنده به گمان من منظومه‌ای بلند و پیوسته است.