17
پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
شماره 9099
تندرستی
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

حق ویزیت پزشکان طب ایرانی

حق ویزیت پزشکان متخصص طب ایرانی مانند سایر پزشکان دارای مدرک دکتری تخصصی در 2بخش خصوصی و دولتی ابلاغ شده و اگر به آنها مراجعه می‌کنید برای پزشک متخصص طب ایرانی 55هزار و 800تومان و برای متخصص عضو هیأت‌علمی تمام‌وقت جغرافیایی 125هزار و 40تومان باید پرداخت کنید.
ویژه
اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که خودسرانه دارو و به‌ویژه آنتی‌بیوتیک‌ها را مصرف می‌کنید، سازمان غذا و دارو درباره عوارض منجر به مرگ یک مدل از این آنتی‌بیوتیک‌ها هشدار داده است.
علیرضا استقامتی، متخصص غدد و متابولیسم با اعلام شیوع نگران‌کننده دیابت در ایران گفته: «ابتلا به دیابت و موارد پیش‌دیابت در کشور به طرز نگران‌کننده‌ای رو به افزایش است.
آمارهای رسمی وزارت بهداشت نشان می‌دهد که حدود ۱۸هزار نفر در صف انتظار پیوند عضو هستند و روزانه ۸ تا ۱۰نفر از آنها به‌علت نرسیدن عضو فوت می‌کنند.
گفت‌وگو با رئیس انجمن سردرد ایران درباره شایع‌ترین سردردها در کشور

آقای سردرد جهان به ایران آمد

گزارش
«دارم از سردرد می‌میرم!»؛ پرتکرارترین جمله‌ای است که شاید بارها از کسانی که مدام به سردردهای شدید مبتلا می‌شوند، شنیده باشید.

نکته

ورزش برای حفظ تناسب اندام و تامین انرژی در طول روز بسیار مهم است اما تغذیه هم به همان میزان اهمیت دارد چون یک رژیم غذایی مغذی کلید حفظ سلامتی است.
نشانه‌های خطرناک در زنان باردار
«تورم پاها، حالت تهوع‌های صبحگاهی یا کمردردهایی که به‌دلیل بزرگ‌تر شدن جنین در زنان باردار ایجاد می‌شود، گرچه در برخی اوقات ناراحت‌کننده‌اند، ولی تغییراتی طبیعی هستند، اما در این‌باره باید نشانه‌ها و دردهای خطرناک را شناخت و بموقع به پزشک مراجعه کرد.»