04
دو شنبه 3 اردیبهشت 1403
شماره 9076
اقتصاد
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

اسلحه ژاپنی علیه تورم و غافلگیری تسلا

گشتی در اقتصاد جهان
ژاپنی‌ها نگران روند تورم هستند و آلمانی‌ها در تکاپوی رونق تولید صنعتی‌شان. تسلا بازار خودروهای برقی را غافلگیر کرده و یکی از معروف‌ترین برندهای ورزشی جهان به اخراج کارگرانش روی آورده است.
ویژه
اصیل‌ترین، فاخرترین و در عین حال، سخت‌ترین کار در اقتصاد تولید است. با توجه به نامگذاری سال با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم»، همشهری برای پیگیری مشکلات تولید در خدمت شماست. نکته‌ها و دغدغه‌هایتان را در زمینه تولید با ما در میان بگذارید.
درنگ
بانک جهانی گزارش داده است که شاخص فقر مطلق در ایران طی سال‌های 2021 و 2022، 37درصد افت کرده که نشان از موفقیت دولت در کاهش تعداد جمعیت زیر خط فقر مطلق دارد.

قراردادت را خودت با «خودنویس» بنویس!

نگاهی به بازیگر جدید بازار اجاره مسکن به‌عنوان رقیب جدید صنف مشاور املاک در بازار اجاره و نکات مهم برای کار با سامانه «خودنویس»
گزارش
دیگر لزومی ندارد که قرارداد اجاره با حضور مشاوران املاک نوشته شود و کد رهگیری بگیرد؛ سامانه «خودنویس» برای عموم مردم امکان ثبت قرارداد رایگان را فراهم کرده و البته بار حقوقی و مسئولیت‌های معامله را نیز بر عهده خود مردم گذاشته است.

واگذاری پرسپولیس قانونی یا غیرقانونی؟

امروز در شرایطی قرار است 85درصد از سهام پرسپولیس به 6بانک واگذار شود که طبق اعلام سازمان بورس این واگذاری مغایر با قانون رفع موانع تولید است
امروز در شرایطی قرار است 85درصد از سهام پرسپولیس به بانک‌ها واگذار شودکه طبق قانون و همین‌طور اعلام سازمان بورس، واگذاری سهام پرسپولیس و استقلال مغایر قانون رفع موانع تولید است.
50درصد مالیات‌ها را یک‌درصد افراد پردرآمد پرداخت می‌کنند
ساعت کار ادارات دولتی از 15خرداد تغییر می‌کند یا نه؟ ثروتمندان بالانشین چقدر مالیات می‌دهند و آیا افزایش قیمت کالاها به‌دلیل افزایش مالیات ارزش افزوده قانونی است یا نه؟