04
دو شنبه 18 دی 1402
شماره 8995
اقتصاد
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

700میلیون وام ازدواج بگیرید

بانک
در حالی‌که حداکثر وام ازدواج در سال 1402، 220 میلیون تومان بود، در سال آینده یک زوج جوان می‌توانند در مجموع تا 700 میلیون تومان وام ازدواج بگیرند.
ویژه
جلیل سالاری، معاون وزیر نفت که با دردسر ناترازی بین تولید و مصرف بنزین مواجه است، در تازه‌ترین اظهارنظر گفته که خودروهای بی‌کیفیت مانع صادرات ۵۰ میلیون‌لیتری بنزین هستند.
تأیید و تکذیب فراوان در مورد نحوه عرضه و قیمت‌گذاری در بازار خودرو و در عین حال تعدد نهاد‌های تصمیم‌گیر در بازار خودرو، یک میلیون سهامدار و میلیون‌ها خانوار را در مواجهه با بازار خودرو سردرگم کرده است.
مدیرعامل شرکت ملی گاز از آغاز پروژه هوشمندسازی نظام توزیع گاز از طریق نصب کنتورهای هوشمند گاز در کشور خبر داد و گفت: این پروژه در ۶ استان به‌صورت پایلوت آغاز شده است.

پیش‌بینی آینده مسکن

از رفتار سازندگان مسکن چنین برمی‌آید که ثبات قیمت، همچنان محتمل‌ترین سناریوی میان‌مدت برای بازار مسکن است
گزارش
یکی از نشانه‌های رونق بازار مسکن، تکاپوی سازندگان و انبوه‌سازان برای دریافت پروانه ساختمانی و افزایش برنامه‌ریزی برای تولید مسکن است. آمارها نشان می‌دهد همچنان صدور پروانه ساختمانی و آغاز پروژه‌های جدید به صورت روند عادی انجام می‌شود.

عیدی و پاداش کارگران، دو رقمی شد

براساس قانون کار، همه کارفرمایان باید به هر یک از کارگران خود به نسبت یک سال کار، معادل ۶۰روز آخرین مزد ‌به‌عنوان عیدی و پاداش بپردازند و مبلغ پرداختی از این بابت نباید از معادل ۹۰روز حداقل مزد روزانه قانونی تجاوز کند.
تهرانی‌ها؛ آماده کم‌آبی شوید!
وضعیت بارش‌ها ی امسال از مرز نگران‌کننده گذشته و برآورد می‌شود تا تابستان سال آینده اگر باران به اندازه کافی نبارد، نه فقط ساکنان طبقات بالا بلکه طبقات همکف ساختمان‌های تهران با افت فشار آب مواجه شوند حتی ممکن است آب را برای مقاطع کوتاه جیره‌بندی کنند.
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ با افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش‌افزوده در سال آینده موافقت کرد.