04
پنج شنبه 14 دی 1402
شماره 8991
اقتصاد
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

مالیات بر تورم یا از تورم؟

سواد اقتصادی
در کشورهای با تورم بالا، این دولت‌ها هستند که برنده هستند و به‌دلیل کسری بودجه‌اش و استقراض کردن، تورم می‌سازند و هزینه این تورم را مردم می‌پردازند که به آن مالیات تورمی گفته می‌شود.
ویژه
پافشاری وزیر صنعت برای حذف قیمت‌گذاری دستوری خودرو، کار‌ساز شد و بالاخره شورای رقابت با تعیین قیمت خودرو از سوی وزارت صنعت موافقت کرد.
ایران از اصلی‌ترین تولیدکنندگان سنگ‌های تزیینی و نما در جهان است و با در اختیار داشتن سهم 5درصدی تنها 2.8درصد از تجارت این سنگ‌ها در سطح جهان به کشورمان اختصاص دارد.
مدیرعامل بورس تهران از فراهم شدن مقدمات عرضه سهام چندین شرکت جدید در بورس به ارزش 10هزار میلیارد تومان خبر داد و تأکید کرد قرار است هلدینگ شستان متعلق به وزارت دفاع در بورس عرضه شود.
رضا توکل، نایب‌رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا، نقره کرج: کشور ما پنجمین کشور مصرف‌کننده طلا در دنیاست.

طلاق بانک‌ها با وام ازدواج و فرزندآوری

کارنامه بانک‌ها در 3شاخص پرداخت وام ازدواج، فرزندآوری و اجاره رصد شد
گزارش
عملکرد بانک‌ها در آزمون پرداخت وام ازدواج، فرزندآوری، ودیعه و اجاره مسکن قابل‌قبول نیست و بررسی‌های مرکز پژوهش‌های مجلس هم نشان می‌دهد که دست‌کم 43درصد از عروس و دامادهای متقاضی وام ازدواج در سال‌جاری هنوز در صف انتظار به‌سرمی‌برند.

اقتصاد ایران در 2024 ازنگاه صندوق بین‌المللی پول

صندوق بین‌المللی پول رشد اقتصادی 2.5درصدی را برای ایران پیش‌بینی کرده است. همزمان، براساس اعلام مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری در پاییز امسال به 7/6 درصد رسیده است.
اختصاص زمین رایگان ۹۹ساله به مسکن کارکنان صنایع
ارسلان‌مالکی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن: با اختصاص زمین رایگان ۹۹ساله به صنایع، برای احداث مسکن کارکنان فاقد مسکن صنعت در تلاش هستیم تا مسئله مسکن این قشر جامعه را حل کند.