04
دو شنبه 11 دی 1402
شماره 8988
اقتصاد
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

هدیه روز مادر از طرف فروشندگان گل و گیاه

بازار
رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران گفت: به‌دلیل افزایش تقاضای خرید گل برای روز مادر از اعضای اتحادیه خود درخواست کردیم که در این روز افزایش قیمتی نداشته باشند تا گل با قیمت‌های مناسب به‌دست مردم برسد.
ویژه
رانت در اقتصاد بد است یا خوب؟ چرا برخی دنبال رانت هستند و دولت‌ها چرا حاضر می‌شوند به رانت‌افشانی روی بیاوردند؟ پاسخ این سؤال‌ها را باید در تقسیم‌بندی رانت به سیاه و سفید جست‌وجو کرد.
مدیرعامل اتحادیه مرکزی تعاونی‌های کشاورزی دام سبک کشور با اعلام خبر افزایش ۴۵هزارتومانی قیمت دام زنده، از واردات حدود ۴۰۰هزار رأس دام سبک و سنگین در آینده نزدیک خبر داد. وی همزمانی این دو اتفاق را آمیخته به ابهاماتی دانست.
ایران رتبه اول و سهم بالای 87درصدی از واردات زعفران اسپانیا را دارد.
بورس
به‌دنبال افزایش چالش مالی در صنعت خودرو‌سازی،‌ شورای بورس برای نخستین‌بار درباره بررسی وضعیت شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا تشکیل جلسه داد.

سال آینده چقدر مالیات می‌دهیم؟

دفاع مرکز پژوهش‌های مجلس از درآمدهای مالیاتی سال آینده دولت با تایید بر امکان افزایش بیشتر نرخ مالیات بر ارزش افزوده
گزارش
بازوی تحقیقاتی مجلس با دفاع از میزان و سازوکار مالیات‌ستانی دولت در سال آینده در قالب بودجه1402 پیشنهاد داده که نرخ مالیات بر ارزش افزوده بیشتر شود چرا‌که هر یک‌درصد افزایش این نرخ، درآمد 65هزار میلیارد تومانی به همراه دارد و دست‌کم 71درصد کالاها و خدمات مصرفی مردم به‌ویژه اقشار کم‌درآمد و متوسط معاف از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده هستند.

ثبت میزان سرمایه طلافروشان به سال آینده موکول شد

نادر بذرافشان ،رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران: ثبت اطلاعات و سرمایه طلافروشان در سامانه جامع تجارت3‌ماه به تعویق افتاد؛ البته طلافروشان موظف هستند در این مدت فاکتور الکترونیکی صادر کنند. فعلا کد ملی خریداران طلا نیز از آنها دریافت نمی‌شود.
کاهش ۶۰درصدی ارزبری تولید فولاد
بهرام سبحانی، رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران: از سال۱۳۹۷ که نهضت بومی‌سازی‌ و بهره‌برداری حداکثری از توان ساخت داخل در زنجیره فولاد با قوت و همت مضاعفی دنبال شد، ارزبری تولید فولاد کاهش قابل ملاحظه‌ای یافته و با بیش از ۶۰درصد کاهش به ۶۵دلار به‌ازای هر تن رسیده است.
خودرو
پس از چالش‌های فراوان میان وزارت صنعت و سازمان توسعه تجارت با بانک مرکزی و سازمان برنامه برای تخصیص ارز به‌منظور واردات خودرو، بالاخره روز گذشته معاون سازمان برنامه از تخصیص ارز البته به‌صورت مشروط برای واردات خودرو خبر داد.