04
پنج شنبه 30 آذر 1402
شماره 8977
اقتصاد
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

مصادره برج برای بدهی مالیاتی

مالیات
سازمان امور مالیاتی می‌گوید: یک برج ۱۰طبقه در منطقه سعادت‌آباد تهران، متعلق به فردی با بدهی مالیاتی 1400میلیارد تومانی، در ازای بخشی از این بدهی مصادره شده است.
ویژه
بانک‌ها منتظر ابلاغ مصوبه افزایش وام ودیعه مسکن هستند و مستأجران چشم‌انتظار تحقق وعده تسهیل دریافت وام ودیعه.
قیمت دلار در بازار غیررسمی به کمتر از 50هزار تومان رسید. این اتفاق به موج منفی کل بازار ارز و طلا دامن زده و ضمن کاهش قیمت همه ارزها در بازار غیررسمی، قیمت طلای داخلی را نیز کاهش داد.
پس ازچندین روز صعود، روز گذشته شاخص کل بورس تهران عقب‌نشینی کرد و با 1638واحد کاهش به 2میلیون و 210هزار واحد رسید.به‌نظر می‌رسد اگر شاخص بورس نتواند در هفته بعد موقعیت خود را در محدوده 2.2میلیون واحد حفظ کند، شاخص با نزول بیشتری مواجه خواهد شد.
خصوصی سازی
رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: وزارتخانه‌ها اهتمام جدی در زمینه معرفی دارایی‌ها برای مولدسازی ندارند.سخنان مالک‌رحمتی تلویحا به این معناست که برخی اموال دولت را پنهان می‌کنند.

خودروساز گرانفروش نقره‌داغ شد

بهمن موتور به پرداخت 5 همت جریمه محکوم شد؛ معادل 2 و نیم برابر سود خالص سال گذشته این شرکت
خودرو
سازمان تعزیرات حکومتی از صدور رأی قطعی محکومیت 5هزار میلیارد تومانی بهمن موتور خبر داد.

یک درصد مالیات بیشتر، به نفع بازنشستگان

معاون رئیس‌جمهور: افزایش مالیات، کالاهایی را دربرمی‌گیرد که اقشار با درآمدهای بالاتر‌‌ از آنها استفاده می‌کنند
نمایندگان مجلس پس از مخالفت با نخستین لایحه بودجه سال آینده در هفته گذشته، سرانجام دیروز و پس از اطمینان نسبت به ترمیم حقوق بازنشستگان و واقعی‌تر شدن درآمدها به کلیات لایحه اصلاحیه بودجه سال 1403رأی مثبت دادند تا ظرف 10روز آینده جزئیات سند دخل و خرج دولت را بررسی کنند.
کارمزد تسهیلات وام‌های خرد قرض‌الحسنه از دی‌ماه صفر می‌شود
احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی: از دی‌ماه، کارمزد تسهیلات قرض‌الحسنه خرد صفر خواهد شد و برای سال آینده تلاش این است که به‌مرور برای وام‌های متوسط و با سطوح بالاتر سطح کارمزد از ۴درصد کمتر و کمتر شود.
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
معاون حقوقی رئیس‌جمهوری درباره ابطال مصوبه هیأت دولت در واردات خودرو توسط بازیکنان ملی فوتبال، گفت: این مصوبه قانونی است؛ اما به رأی دیوان عدالت اداری احترام می‌گذاریم و برای اینکه مشکلی برای کسانی که صاحب حق هستند ایجاد نشود، بلافاصله متن جدیدی را آماده و در دولت تصویب می‌کنیم.