03
پنج شنبه 30 آذر 1402
شماره 8977
دیپلماتیک
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

جهان مقاومت

ارتش جنایتکار اسرائیل روز چهارشنبه دیروز به طرز جنون‌آمیزی مرکز اسکان آوارگان فلسطینی و اطراف بیمارستان کویتی در رفح را بمباران کردکه طی آن ده‌ها نفر شهید و مجروح شدند./
ویژه
آزار و اذیت مجروحان فلسطینی در بیمارستان معمدانی از زبان یک شاهد عینی روایت شده است. این شاهد عینی می‌گوید که 4 روز محاصره بودیم، صهیونیست‌ها با بولدوزر قبرها را در محوطه بیمارستان زیر و رو کردند و پیکر شهدا را پس از نبش قبر بیرون آوردند و تفتیش کردند.
در پرتو جنگ غزه، کابینه سیاسی تل آویو در آستانه یک «زلزله‌سیاسی» بزرگ است.
شورای‌عالی سیاسی یمن روز چهارشنبه در بیانیه‌ای در واکنش به تشکیل ائتلاف دریایی علیه یمن اعلام کرد که گام آمریکا برای تشکیل یک ائتلاف دریایی زیر پوشش حفاظت از تجارت در دریای سرخ، خصمانه است و ارتش یمن پاسخی غافلگیرکننده به تجاوز احتمالی آمریکا خواهد داد.
برخی اخبار منتشرشده از جنگ غزه از حضور جنگجویان خارجی در میان نظامیان صهیونیست حکایت دارد. براساس برخی خبرهای میدانی، نظامیان و سربازان نیروهای مسلح اوکراین نقش پررنگی در ارتش اسرائیل دارند .
رد صلاحیت ترامپ در یک دادگاه ایالتی

نظارت استصوابی؛ نسخه آمریکایی

دیوان عالی ایالت کلرادو در اقدامی نادر، ترامپ را به اتهام شورش علیه کنگره رد صلاحیت کرد
گزارش
دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریكا و جدی‌ترین كاندیدای حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست‌ جمهوری سال 2024 برای ورود دوباره به كاخ سفید چالش‌هایی جدی در پیش دارد؛ از پرونده‌های قطور کیفری گرفته تا رقبای كوچك و بزرگ از حزب خودی و حزب رقیب؛ و متاخرترین و جدی‌ترین آن‌ها یعنی رد صلاحیت قانونی برای شركت در انتخابات ریاست‌ جمهوری.
PDF دیپلماتیک
کوتاه دیپلماتیک
هشتگ