04
پنج شنبه 2 آذر 1402
شماره 8950
اقتصاد
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
در طول هفته جاری قیمت‌ها در بازارهای طلا و ارز نزولی بود.
خودرو
چهارمین دور عرضه خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، 30آبان‌ماه به پایان رسید و بخشی دیگر از متقاضیانی که اسفند پارسال در نخستین مرحله عرضه خودروهای وارداتی ثبت‌نام کرده بودند، انتخاب‌های خود را از میان 8مدل خودروی عرضه شده انجام دادند.

نقشه درآمدهای مالیاتی در بودجه1403

مالیات بر حقوق و دستمزد کارمندان و کارگران در سال آینده چگونه محاسبه می‌شود؟
در سال آینده، صاحبان درآمد به‌خصوص افراد مزد و حقوق بگیر باید مبالغ بیشتری به‌عنوان مالیات بپردازند. طبق پیشنهاد دولت در لایحه بودجه1403، مجموع درآمد افراد مشمول مالیات خواهد شد و مبلغ معافیت مالیاتی نسبت به سال‌جاری افزایش پیدا نمی‌کند.

میانگین 2 سال آخر دریافتی مبنای مستمری بازنشستگان شد

نمایندگان مجلس تصویب کردند مستمری بازنشستگان برای کلیه بیمه‌شدگان صندوق‌های بازنشستگی اعم از کشوری، لشکری، تأمین اجتماعی و سایر صندوق‌های بازنشستگی دستگاه‌ها، نهادها و بانک‌ها بر مبنای میانگین 2 سال آخر دریافتی که دارای کسور بازنشستگی باشد محاسبه می‌شود.
گروه نفت و گاز به رشد اقتصادی بی‌سابقه ۲۵.۶ درصدی رسید
جواد اوجی، وزیر نفت در حاشیه نشست هیأت دولت گفت: به گواه مرکز آمار ایران وزارت نفت بهترین کارنامه را دارد؛ به‌طوری که گروه نفت و گاز به‌واسطه سرمایه‌گذاری‌ها در صنعت نفت رشد ۲۵.۶ درصدی را به‌دست آورده که تا به حال سابقه نداشته است.
تالار شیشه‌ای
شاخص کل بورس تهران در مبادلات روز گذشته 2هزارو177واحد رشد کرد و به 2میلیون‌و22هزار واحد رسید.

نکته

کلیه مراکز درمانی مکلفند ۱۰درصد از حق‌الزحمه یا حق‌العمل گروه پزشکی برای دریافت وجه صورتحساب‌های ارسالی به بیمه‌ها و یا مواردی که نقدا از طرف بیمار پرداخت می‌شود را به‌عنوان مالیات علی‌الحساب کسر کنند.