13
پنج شنبه 2 آذر 1402
شماره 8950
شهرنگار1
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

ارتقای جایگاه مدیریت شهری با 4مصوبه مجلس

یادداشت
برنامه هفتم ۱۵۰صفحه و ۲۴فصل دارد و ضرورت داشت در آن به نظامات یکپارچه مدیریت شهری یا حکمروایی محلی اشاره شود؛ چراکه در قوانین مجلس آنطور که باید به شورا‌ها پرداخته نشده و ما می‌بینیم که شورا‌ها هنوز در جایگاهی که حضرت امام ره مدنظر داشتند و نظام شورایی را مطرح کردند یا آنطور که مرحوم شهیدبهشتی در تدوین مواد قانون اساسی به شورا‌ها اشاره داشتند،قرار نگرفته است.
تهرانی‌ها در اوایل صبح نخستین روز آذر‌ماه، هوای پاک را تجربه کردند؛ نکته‌ای که به‌گفته مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران یک رکورد در 5سال گذشته است.
تفاهم‌نامه برای ساخت دستگاه زباله‌سوز میان تهران و پکن منعقد شد

تولید روزانه ۲/۵ هزار مگاوات برق تهران با پسماندها

گزارش
روزانه حدود 5 تا 6 هزار تن زباله در تهران تولید می‌شود و مدیریت این حجم از پسماند به چالش بزرگ شهرداری تهران تبدیل شده است؛ چراکه تفکیک از مبدا برخلاف تلاش‌های انجام شده در سنوات گذشته آنطور که باید و شاید نتایج مطلوبی نداشته است و از سوی دیگر پخش شدن زباله‌ها در معابر عمومی توسط زباله‌گردها و جاری شدن شیرابه‌ها و... محیط‌زیست پایتخت را تحت‌الشعاع قرار داده است.
توسعه متروی تهران به روایت تصویر

توسعه متروی تهران به روایت تصویر

توسعه خطوط متروی تهران جزو اولویت‌های مدیریت شهری ششم است که بر این اساس، هم ساخت ایستگاه‌های جدید در دست اقدام است
مدیریت ترکیبی، بهترین گزینه در حوزه پسماند است
مدیریت ترکیبی، بهترین گزینه در حوزه پسماند است
واقعیت این است که کلانشهری چون تهران و شهرک‌های اقماری اطراف با سرانه تولید تقریبا 6هزار تن پسماند در روز که البته در برخی از موارد با لحاظ متغیرها این حجم پسماند افزایش می‌یابد، در مبحث مدیریت پسماند، کاهش و بازیافت پسماند اولویت اصلی و بهترین گزینه است.