04
یکشنبه 28 آبان 1402
شماره 8946
اقتصاد
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

توافق بازیگران راه ابریشم

چهره روز
ایران و ترکمنستان برای تکمیل راهگذرهای جهانی و اتصال آنها از طریق راه‌آهن به بندر اقیانوسی چابهار توافقاتی دارند که اگر طبق گفته وزیر راه و شهرسازی، روی روال انجام شود، هم جایگاه 2 کشور را به‌عنوان بازیگران قدیمی راه ابریشم تثبیت می‌کند هم مجالی برای نقش‌آفرینی در مناسبات جدید حمل‌ونقل بین‌المللی به آنها می‌دهد.
ویژه
افزایش تولید برنج در سال گذشته یکی از مهم‌ترین فاکتورهای تعادلی قیمت برنج ایرانی در بازار کشور بود.
جواد اوجی، وزیر نفت با اشاره به اینکه تولید نفت به ۳.۳میلیون بشکه در روز رسیده است، گفت: تولید نفت در دولت سیزدهم با وجود تشدید تحریم‌ها افزایش ۵۰درصدی داشته است و تا پایان امسال به ۳.۶میلیون بشکه در روز می‌رسد.
شاخص کل بورس تهران در مبادلات روز گذشته 10هزارو304واحد، نزول کرد و به 2میلیون‌و38هزار واحد رسید. همزمان با نزول شاخص ارزش معاملات خرد هم 170میلیارد تومان کاهش یافت.
به‌دنبال سخنان وزیر صنعت، معدن و تجارت، در مورد حذف قیمت‌گذاری دستوری صنایع لاستیک و پلاستیک، سهام شرکت‌های این گروه در بورس با جهش مواجه شد.

امنیت شغلی کارگران در دوربرگردان

از بهمن امسال قرارداد کارگرانی که حداقل 4سال با قرارداد موقت در یک کارگاه فعالیت کرده‌اند، باید دائمی منعقد شود
گزارش
25سال بعد از ظهور قراردادهای کار موقت، فرصت احیای امنیت شغلی کارگران ایجاد شده و در صورت اجرای قانون، از بهمن‌ماه قرارداد کارگرانی که حداقل 4سال با قرارداد موقت در یک کارگاه فعالیت کرده‌اند، باید به‌صورت قرارداد دائم منعقد شود.

افزایش 40درصدی ورودی آب به سدها

حجم آب ورودی و خروجی مخازن سدهای کشور در پایان مهر امسال نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته 39.9درصد بیشتر شده اما خروجی آب سدها هم 35.7درصد قد کشیده است.
رکوردشکنی تولید گوشت مرغ
آمارها نشان می‌دهد عرضه گوشت مرغ جهش کرده اما تولید و عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌های داخلی افت 30درصدی داشته است.
محمدی‌بخش، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری: دیگر هیچ هواپیمای ایرانی‌ای برای تعمیر و نگهداری به خارج اعزام نمی‌شود و امروز ایران به مقصد کشورهای بسیاری برای تعمیر هواپیما تبدیل شده است.