06
چهار شنبه 8 شهریور 1402
شماره 8871
اقتصاد
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

رونق اقتصادی با افزایش تعطیلات

چهره روز
محسن پیرهادی، عضو هیأت رئیسه مجلس با تأکید بر اینکه ساماندهی تعطیلات پایان هفته، رونق گردشگری و توسعه اقتصادی را به‌ دنبال دارد، می‌گوید: ایران به‌دلیل یک روزه بودن تعطیلات هفتگی‌اش با عدد ۷۹روز تعطیلی با احتساب تعطیلات مناسبتی و رسمی، فاصله قابل‌توجهی_۴۰روز_ با میانگین جهانی دارد.
ویژه
چند روز پیش شایعه سهمیه‌بندی شکر منتشر شد. برخی رسانه‌ها از سهمیه‌بندی شکر به میزان 4کیلوگرم برای هر نفر خبر دادند.
سامانه یکپارچه عرضه خودروهای داخلی از ساعت20 دوشنبه ششم شهریور بازگشایی شد تا 3درصد متقاضی جامانده از مرحله دوم طرح فروش یکپارچه بتوانند خودرو مورد نظر خود را انتخاب کنند.
قیمت زعفران همچنان رو به بالا در حرکت است. از ابتدای امسال بیش از 20درصد به قیمت این محصول افزوده شده است.
اشتغال
کارگران درخواست تشکیل جلسه شورای‌عالی کار با دستورکار بازنگری دستمزد داده‌اند. بر این اساس، نشست آینده این شورا در اواخر شهریور، به این مبحث اختصاص خواهد داشت.

عقبگرد بازارها در 5‌ ماه نخست سال

در 5‌ماه گذشته بازده واقعی سرمایه‌گذاران در بازار دارایی‌ها، شامل طلا، ارز، مسکن و بورس منفی بوده است
گزارش
آمارها نشان می‌دهد بازار دارایی‌ها در 5‌ماه گذشته با رکود مواجه شده و تقریبا اغلب بازارها به جز بازار ارز با افت محسوس قیمت مواجه شده‌اند.

مصرف کولر‌های آبی، نصف می‌شود

مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق: اگر تولید سالانه یک میلیون و۲۰۰ هزار کولر آبی محقق شود و مصرف کولر‌ها را به‌طور متوسط۵۰۰ کیلووات در نظر بگیریم، با ارتقای بهره‌وری، مصرف آنها به ۲۵۰ کیلووات بر ساعت می‌رسد و به‌ عبارتی، مصرف برق کولر‌های آبی نصف می‌شود.
هندی‌ها در چابهار فعالیت خود را از سر گرفته اند
علی‌اکبر صفایی، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی: هندی‌ها تاکنون 25میلیون ‌دلار در بندر چابهار سرمایه‌گذاری کرده اند و قرارداد با هندی‌ها در فاز یک بندر چابهار به‌صورت سرمایه‌گذاری ۸۵ میلیون دلاری و BoT است.