04
پنج شنبه 31 فروردین 1402
شماره 8753
اقتصاد
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

بفرمایید اصلاح بازار خودرو

چهره روز
سیدرضا فاطمی‌امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه راه‌حل سریع بازار خودرو، واردات خودروهای کارکرده است، گفت: دیروز لایحه دوفوریتی واردات خودروهای کارکرده در دولت مصوب شد و امیدواریم تصویب این لایحه در مجلس نیز به‌سرعت پیگیری شود.
ویژه
احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد با تأکید بر ساماندهی شعب خارجی بانک‌ها، گفت: در بیشتر بانک‌ها موضوع اعتبارسنجی یک شوخی است و اعتقاد جدی در لایه‌های مدیریتی برای روی دادن این اتفاق وجود ندارد.
وزیر نیرو با اشاره به اینکه متوسط پرشدگی سدهای کشور ۶۴درصد است، گفت: در مازندران، گلستان، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان و برخی دیگر استان‌ها شرایط خشکسالی داریم اما امیدواریم طی ماه‌های آینده شاهد بارش‌هایی باشیم که این کمبودها را جبران کند.
در فروشگاه‌های سطح شهر قیمت هر کیلو مرغ گرم به بالای 85هزار تومان رسیده و مرغ تفکیک‌شده هم به تبع آن با افزایش قیمت مواجه بوده است.

وداع ایرانی‌هابا نان بی‌کیفیت

مرکز پژوهش‌ها از سازمان استاندارد و وزارتخانه‌های جهادکشاورزی و بهداشت برای پیگیری نکردن طرح تولید و عرضه نان کامل انتقاد کرد
گزارش
مرکز پژوهش‌های مجلس بر ضرورت اتخاذ تدابیر فوری برای جایگزینی نان تولید شده با آرد سفید با نان کامل یا همان نان سبوس‌دار تأکید و از عملکرد وزارت بهداشت و سازمان استاندارد در پیگیری این مسئله به‌شدت انتقاد کرد.

جریمه برای بانک‌های ضد‌مسکن

بانک‌هایی که از تکلیف پرداخت تسهیلات به‌ نهضت مسکن امتناع کرده‌اند، تاکنون حداقل 60هزار میلیارد تومان جریمه شده‌اند
بانک‌هایی که به تکالیف خود در پرداخت تسهیلات به نهضت ملی مسکن عمل نکرده‌اند، باید معادل 20درصد از تکلیف زمین‌مانده خود را به‌عنوان مالیات به صندوق ملی مسکن واریز کنند.
پژو پارس و 207 در صدر تقاضا
برای خودروی پژو پارس 232هزار و برای 207تعداد 160هزار تقاضا به ثبت رسیده است
طبق اعلام وزارت صنعت تا 2‌ماه آینده 250هزار خودرو به مشتریانی که در طرح یکپارچه ثبت‌نام کرده‌اند، تحویل داده خواهد شد.