4
یکشنبه 30 دی 1397
شماره 7583
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

کاهش ارزش ریال و کندی واردات گوشت را گران کرد

بازار
کاهش 3برابری ارزش ریال در برابر ارز‌های خارجی، تعلل دستگاه‌های اجرایی در برخورد با قاچاق دام زنده و تأخیر در قاچاق و صادرات دام زنده به کشورهای عربی که چندین برابر افزایش یافته، به کمبود گوشت در بازار‌های داخلی منجر شده است.
ویژه
بدقولی خودروسازان در تحویل خودروهای ثبت نامی به مشتریان و نحوه آزادسازی یکباره قیمت خودروهای پرتقاضا، خط و نشان وزارت صنعت، مجلس و دادستانی کل کشور را به‌دنبال داشته است.
کسب‌وکار
تازه‌ترین بررسی‌ها، از افول شاخص‌های فضای کسب‌وکار در فصل پاییز امسال و نامساعدتر شدن آن خبر می‌دهد.

هشدار درباره بحران تأمین گندم

آیا صرفه اقتصادی صادرات محصولات کشاورزی می‌تواند به چالشی برای گندم تبدیل شود؟
کشاورزی
با توجه به نیاز شدید عراق برای واردات گندم و همینطور پایین بودن قیمت خرید تضمینی گندم از کشاورزان احتمال می‌رود، تأمین گندم و همینطور نان و آرد هم در ماه‌های آینده دچار سرنوشت گوشت شود.
داستان مصرف بخاری‌های سنتی

داستان مصرف بخاری‌های سنتی

محسن دلاویز، مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت با انتقاد از وضعیت مصرف سوخت در ایران، گفت: هر بخاری سنتی، ١١.٥ مترمکعب در روز انرژی مصرف می‌کند و با توجه به‌وجود حدود ٢٠‌میلیون بخاری در ایران، اگر این عدد را در ١١٠ روز زمستان ضرب کنیم، معادل سه فاز پارس‌جنوبی می‌شود.
فشار رکود بازار و نوسان نرخ ارز بر صنعت مبلمان
گرانی مواداولیه، نوسان نرخ ارز و رکود بازار به‌دلیل کاهش قدرت خرید مصرف‌کنندگان موجب زمینگیر شدن صنعت مبلمان در بازار داخلی و افت قدرت رقابت‌پذیری تولید‌کنندگان در بازارهای صادراتی شده است.
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در جلسه هم‌اندیشی با انبوه‌سازان با اشاره به اینکه خط تولید مسکن در کشور مطلوب نیست و با انتقاد از تولید مسکن لوکس و فوق لوکس در کشور گفته است: تولید این واحدهای مسکونی به تله سرمایه‌گذاری در کشور تبدیل شده و کمکی نیز به تولید مسکن نخواهد کرد؛