4
شنبه 24 شهریور 1397
شماره 7480
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

اقتصاد در دوربرگردان

چهره روز
عبدالناصر همتی، رئیس‌کل بانک مرکزی در پنجاهمین روز از ریاست خود بر نهاد ناظر بازار پول، از تلاش برای ساماندهی اوضاع خبر داده است.
ویژه
بعد از مدت‌ها انتظار، در جلسه کمیته دستمزد، هر 3ضلع مذاکرات یعنی کارگران، دولت و کارفرمایان بر افزایش ۸۰۰ هزار تومانی هزینه‌های زندگی صحه گذاشتند.
درحالی‌که برخی رسانه‌های بین‌المللی از آغاز ذخیره‌سازی‌ میعانات گازی ایران در دریا برای جلو‌گیری از حبس گاز خبر داده‌اند آمارهای تانکری نشان می‌دهد پس از 18روز وقفه، 2سوپرتانکر نفتی روز چهارشنبه پایانه صادراتی ایران را به مقصد چین ترک کرده‌اند.

معمای قاچاق بنزین

گفته می‌شود روزانه 20میلیون لیتر بنزین از ایران قاچاق می‌شود؛ این میزان با‌ظرفیت 560تانکر 18چرخ یا 500هزار باک پراید برابری می‌کند
قاچاق
قاچاق سوخت سال‌ها به‌عنوان یک آسیب جدی در اقتصاد ایران مطرح بوده، این پدیده فسادزا حالا با جهش نرخ ارز به معضل پررنگ‌تری تبدیل شده همین موضوع دولت را به چاره‌اندیشی فوری واداشته است.

هراس از اقتصاد امنیتی

مرکز حراست وزارت اقتصاد در گزارشی اعلام کرد: براساس طرح همکاری مشترک وزارت خارجه، خزانه‌داری و دستگاه اطلاعاتی آمریکا، برنامه عملیاتی اغتشاش در بازار ارزی ایران، با بهره‌گیری از پایگاه‌های آمریکا در برخی کشورهای همجوار در جریان است.
طرح مجلس برای لغو ممنوعیت واردات خودرو
نایب‌رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس از جزئیات تدوین طرح نمایندگان برای لغو ممنوعیت واردات خودرو خبرداد.
هیأت وزیران به پیشنهاد گمرک ایران واردات بدون انتقال ارز را برای کالاهای موجود در انبارها بلامانع اعلام کرد.