09
شنبه 16 دی 1402
شماره 8993
شهرنگار1
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

زن، مشارکت و محیط‌زیست

یادداشت
در شهر شلوغ تهران، روایت محیطی به تارهای فرهنگ، مذهب و تمدن پیچیده است. در کانون این روایت، زنان تهرانی قرار دارند که سرپرستی آنها بر محیط‌ زیست نه‌تنها نشان‌دهنده نقش ذاتی آنها در جامعه است،
ویژه
اول- برای حذف مافیای زباله باید «اقتصاد» آن‌ را اصلاح کرد. تا وقتی نظام پردازش و جمع‌آوری پسماند در سطح شهر سامان نپذیرد، نمی‌توان به جمع‌آوری مافیا امیدوار بود. برای درمان بیماری، چاره‌ای جز درمان عامل بیماری نیست.
«گذر برکت»، سومین گذر گردشگری پایتخت در شرق تهران افتتاح شد.
گزارش تصویری
مراسم چهارمین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی شامگاه چهارشنبه ۱۳ دی‌ماه با حضور مردم و مقامات لشکری و کشوری در مصلای تهران برگزار شد.

آغاز تحول در نظافت شهر

امید و افتخار
نظافت شهر و تمیز بودن آن، یکی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین وظایف مدیریت شهری است که جزو مطالبات جدی و اول شهروندان پایتخت نیز هست.
تاوان سنگین برای پلاک‌های مخدوش‌

تاوان سنگین برای پلاک‌های مخدوش‌

طرح مشترک پلیس و شهرداری تهران برای برخورد با تخلف پوشاندن پلاک
یکی از چالش‌های ترافیکی شهر تهران تخلف پوشش پلاک است که بیشترین فراوانی را در حوزه موتورسیکلت دارد؛ هرچند آمار دقیق و کاملی از تعداد موتورسیکلت‌هایی که با پلاک پوشانده در شهر تهران تردد می‌کنند، وجود ندارد، اما با توجه به همین آمار‌های موجود می‌توان گفت ده‌ها هزار موتورسیکلت به روش‌های مختلف از گذاشتن ماسک و طلق‌های رنگی تا آویزان کردن قفل و زنجیر، پلاک‌های خودشان را از دوربین‌ها و چشمان مأموران پلیس راهور پنهان می‌کنند.
آسفالت‌ریزی در تهران رکورد زد
آسفالت‌ریزی در تهران رکورد زد
همشهری آخرین وضعیت آسفالت‌ریزی در مناطق 22گانه را بررسی کرده است
آسفالت مناسب معابر یکی از مطالبات بحق شهروندان است؛ چراکه وضعیت نامناسب خیابان‌ها و وجود چاله‌چوله‌ها علاوه بر افزایش استهلاک لاستیک‌ها به جلوبندی خودروها هم آسیب‌های جدی وارد می‌کند.
PDF شهرنگار1
کوتاه شهرنگار1
معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: براساس مباحث مطرح شده و هماهنگی‌های بین‌دستگاه‌ها، تا نوروز امسال ساماندهی کودکان کار با همکاری تمام دستگاه‌ها به نتایج مطلوبی خواهد رسید.