13
چهار شنبه 8 مرداد 1399
شماره 8000
بازار
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

تشدید فاصله نرخ مصوب و بازار کالاهای اساسی

حذف ارز دولتی و مشکلات واردات یا تامین نهاده‌های تولید برخی کالاهای اساسی و اقلام مصرفی، در حالی موجب گرانی و افزایش شکاف قیمت خرده‌فروشی این اقلام با قیمت‌های مصوب ستاد تنظیم بازار یا نرخ‌های درج شده در سامانه 124سازمان حمایت شده است که متولیان تنظیم بازار این اختلاف قیمت را ناشی از تخلف و گرانفروشی عرضه‌کنندگان این اقلام می‌دانند.
ویژه
یکی از بهترین کارها برای سرگرم‌شدن در این روزها، رسیدگی به گل و گیاه و باغچه است.
برای انتخاب و خرید پارچه، غیر از جنس ، طرح و رنگ آن، نکات دیگری هم هست که می‌تواند در میزان رضایت شما از خرید، مؤثر باشد.
گرچه فروشندگان آجیل و خشکبار این روزها حال و روز خوبی ندارند و بازارشان کساد است ولی دست‌کم پسته‌کاران و بازرگانان پسته در چند‌ماه اخیر صادرات نسبتا خوبی داشته‌اند.
در سال‌های اخیر تولید نوشت‌افزار در کشور پیشرفت خوبی داشته و در برخی اقلام، وابستگی به واردات کاهش یافته است، اما نبود تکنولوژی تولید برخی اقلام نوشت‌افزار و به‌ویژه وسایل مهندسی، واردات این کالاها را به‌منظور تامین بازار، اجتناب‌ناپذیر می‌کند.
فصل برداشت برنج در مازندران در حالی آغاز شده که قیمت بالای این کالای اساسی در بازار دسترسی به آن را روزبه‌روز سخت‌تر می‌کند و این روزها حتی برنج خارجی هم با  قیمت بسیار بالایی به فروشمی رسد.

معمای رشد عرضه و گرانی ماسک

با افزایش تقاضا، برخی فروشگاه‌های مجازی، تحویل ماسک های پیش‌فروش‌شده به مشتریان را برای چندهفته به تاخیر انداخته و پاسخگوی آنها نیستند
بازگشت موج دوم کرونا و تأکید مسئولان درمانی کشور بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و الزام استفاده از ماسک در مراکز عمومی، ادارات و... زمینه رشد تقاضا برای این کالا از نیمه‌دوم تیرماه امسال را فراهم کرد.