3
پنج شنبه 31 خرداد 1397
شماره 7411
شهر
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

رأی منفی هیأت وزیران به شماره‌گذاری 10هزار موتورسیکلت‌ آلاینده

گزارش کوتاه
در پی پیگیری‌های همشهری، هیأت دولت در جلسه اخیر خود به شماره‌گذاری 10هزار موتورسیکلت کاربراتوری رأی منفی داد.
ویژه
روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در خصوص پخش مستقیم مسابقات فوتبال جام جهانی از سالن برج میلاد و ایوان شمس و حواشی پیش آمده، به چند نکته اشاره کرد.
بازدید
دیروز تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران که اغلب عضو کمیسیون عمران و حمل‌ونقل این نهاد هستند به یکی از غربی‌ترین مناطق پایتخت آمده بودند تا ضمن بازدید از پروژه‌های شاخص این بخش، در جریان وضعیت آخرین مشکلات موجود نیز قرار بگیرند.

اتمام پروژه‌های حمل و نقل در اولویت شهرداری

افشین حبیب‌زاده، عضو کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران، از وضعیت پروژه‌های ناتمام در تهران می‌گوید
گزارش
پروژه‌های نیمه‌تمام شهرداری تهران در دوره‌های گذشته که دغدغه‌های زیادی برای محمدعلی نجفی، شهردار وقت به وجود آورد و اقداماتی نیز انجام داد، اکنون در دوره جدید جزو اولویت‌های شهرداری قرار گرفته است.
فصل نوین اداره شهرها با تکیه بر خلاقیت

فصل نوین اداره شهرها با تکیه بر خلاقیت

15شهردار شهرهای بزرگ کشور روز گذشته مهمان شهرداری تهران بودند تا نودوششمین اجلاس شهرداران کلانشهرهای کشور را برگزار کنند. محمد علی افشانی به‌عنوان دبیر این اجلاس از تعیین «ابتکارات و خلاقیت‌هایی که در اداره امور شهرها به کار گرفته‌خواهد شد» سخن گفت.
5ایستگاه خط۷ مترو به‌زودی افتتاح می‌شوند
به‌زودی خط ۷ متروی تهران راه‌اندازی می‌شود. فرنوش نوبخت، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه با اشاره به راه‌اندازی 5ایستگاه از خط 7مترو در هفته اول تیرماه به مهر گفت: در حال تجهیز خط هستیم و قرار است هر 10دقیقه یک قطار در مسیر تردد کند.
گزارش کوتاه
فاز مطالعاتی احداث پروژه قطار سریع السیر تهران-شمال به پایان رسید. دبیر کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران در این‌باره از تهیه نقشه‌های یک بیست و پنج هزارم به‌عنوان پیش‌زمینه آغاز پروژه قطار سریع السیر تهران - شمال خبر داد.
PDF شهر
کوتاه شهر
سیدآرش حسینی میلانی، رئیس کمیته محیط‌زیست شورای شهر تهران با بیان اینکه از مجموعه باغات تهران ۴۰۰ هکتار با ارزش اکولوژیک باقی مانده است، بر نقش مافیای باغ‌خواری و فساد سیستماتیک در نابودی باغات تأکید کرد.