20
سه شنبه 23 مرداد 1397
شماره 7456
دانش‌وفناوری
123
456
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
با پیشرفت فناوری دیگر پیام‌رسان‌ها و ایمیل یکه‌تاز ارسال اسناد هستند اما هنوز در بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌های جهان استفاده از دستگاه‌های فکس مرسوم است.
گجت پوشیدنی جدید با قابلیت خواندن افکار توسط دانشجوی ۲۴ساله دانشگاه MIT ساخته شده که در آزمایش‌های اولیه موفق بوده است.
محققان به‌تازگی پوشش‌های ارگانیکی تولید کرده‌اند که دوستدار محیط‌زیست بوده و به جای محلول‌های شیمیایی، آب در آن به‌کار رفته است.
پس از مدت‌ها حرف و حدیث، وزیر ارتباطات شخصا اعلام کرده که نمی‌توان امنیت نسخه‌های کپی تلگرام را تضمین کرد.

فرمان فیلترینگ در دست چه‌کسی است؟

با وجود تشکیل نشدن کمیته فیلترینگ در 2‌ماه اخیر، تیغ فیلترینگ هنوز هم قربانی می‌گیرد. کارشناسان می‌گویند شفاف نبودن مقررات فیلترینگ باعث شده اعمال این قانون روال مشخصی نداشته باشد
فناوری
تیغ فیلترینگ این‌روزها دامن خیلی‌ها را گرفته. ابزاری که زمانی قرار بود، جلوی ورود محتوای نامناسب به کشور را بگیرد و راه نفوذ گروه‌های معاند را ببندد، ‌حالا چند سالی است سر از جاده دیگری درآورده.
شناسایی هکرها با هوش مصنوعی

شناسایی هکرها با هوش مصنوعی

محققان یک سیستم یادگیری ماشین طراحی کرده‌اند که به شناسایی برنامه‌نویسان بدافزارها می‌پردازد. به گزارش ایسنا، امروزه برنامه‌نویسان در تلاشند تا سبک مختص خود را داشته باشند.
یک گام تا ارائه رسمی ارز دیجیتال ایرانی
یک گام تا ارائه رسمی ارز دیجیتال ایرانی
معاون بانک مرکزی با بیان اینکه سیاست‌های جامعی برای ارزهای رمزنگار از سوی بانک مرکزی تدوین شده است که تا پایان شهریورماه اعلام خواهد شد، گفت: نمی‌خواهیم مقررات‌گذاری خام داشته باشیم.
PDF دانش‌وفناوری
کوتاه دانش‌وفناوری
فضاپیمای افق‌های نو که میلیون‌ها کیلومتر دورتر از سیاره ما مشغول گشتزنی در نقاط دوردست منظومه شمسی است، اخیرا به اطلاعات مهمی دست پیدا کرده است.