20
سه شنبه 26 تیر 1397
شماره 7432
دانش‌وفناوری
23023629
02123023913
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
ارتباطات زیرساخت وابسته به وزارت ارتباطات ایران دیروز زیر ذره‌بین خبرنگارها بود تا یک ادعای خاص را بررسی کنند. سردار محمدحسین جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل روز گذشته گفت: در طبقه نهم ساختمان امام‌خمینیره ساختمان زیرساخت سرورهای ویژه‌ای برای هاتگرام و تلگرام طلایی تلگرام‌های کپی با قابلیت دور زدن فیلترینگ فراهم شده است.
درحالی‌که چند روزی از استراحت و مراقبت پزشکی از ۱۲ پسربچه فوتبالیست و مربی‌شان پس از نجات پیداکردن از غاری در تایلند می‌گذرد، جنجال‌ها پیرامون این ماجرا همچنان ادامه دارد و داغ است.
استارتاپ‌ها برای این به‌وجود آمده‌اند که مشکلات را با شیوه‌ای جدید حل کنند. بعضی از این مشکل‌ها از قبل وجود داشته‌اند اما آنچنان با وجودشان خو گرفته‌ایم که حتی به فکر راه‌حل هم نیستیم. استارتاپ‌های جوان یکی از کارهایشان کشف همین مشکلات کور و پیدا کردن راه‌حل برای آنهاست. استارتاپ «بی‌مدل» که از دل یک شرکت ساختمان‌سازی ایرانی- فرانسوی بیرون آمده، راه‌حلی برای یک مشکل ارائه داده که در صنعت ساختمان وجود دارد و حل کردنش، هم به ساخت سریع و دقیق ساختمان و افزایش بهره‌وری کمک می‌کند و هم در آینده به‌کار تعمیرکاران ساختمان و خریدار اصلی خانه می‌آید. بهمن افشان، ‌استارتاپ «بی‌مدل» را در فرانسه راه انداخته و برای پیشبرد پروژه‌اش آن را در «استیشن‌ اف» که بزرگ‌ترین مجتمع کار استارتاپی در جهان است، ارائه کرده است. ایستگاه اف در پاریس، به تمام استارتاپ‌های دنیا خدمات ویژه‌ای ارائه می‌کند تا بتوانند پروژه‌هایشان را راحت‌تر جلو ببرند. افشان در گفت‌وگوی اختصاصی با همشهری از پروژه استارتاپی‌اش می‌گوید و اینکه سهم ایران در این میان کجاست.

تهران در جمع ۵۰ شهر برتر فناوری و نوآوری جهان

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری اعلام کرده پایتخت ظرفیت آن را دارد که جزو ۱۰ شهر برتر نوآوری جهان شود
تهران نبض تپنده اکوسیستم استارتاپی کشور است؛ این را تجمع مجتمع‌‌های نوآوری، پردیس‌های فناوری و شتاب‌دهنده‌ها اثبات می‌کنند.